اثر گذاری در تعاملات اجتماعی کشور در دستور کار ما قرار دارد


اثر گذاری در تعاملات اجتماعی کشور در دستور کار ما قرار دارد

نادری گفت: موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی باید با انجام پژوهش های محوری در تعاملات اجتماعی کشور اثر بخش باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، «احمد نادری» در نشست خبری موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران که با موضوع تبیین رویکردهای جدید موسسه در حوزه های پژوهشی و فرهنگی کشور صورت گرفت، گفت: تحول موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران در دوره جدید در دو محور در دستور کار ما قرار گرفته است.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی گفت: ما در محور اول به دنبال ایجاد تحول در رویکردها می باشیم که نیاز محوری است و می تواند در کاربردی کردن پژوهش های محوری ما اثرگذار باشد.

وی افزود: با عینیت محوری به پژوهش ها به دنبال این هستیم تا موسسه از موقعیت پیرامونی حاشیه ای جدا شده چرا که زمان آن است که موسسه از حاشیه بیرون رود و در تعاملات اجتماعی کشور اثرگذار باشد.

وی افزود: توسعه همکاری با همه دستگاه ها، سازمان ها و ارگان ها از دیگر برنامه های ما می باشد که به دنبال تمرکز جدی در حوزه آسیب های اجتماعی و جمعیت که از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز می باشند، هستیم و به شکل خاص به این دو حوزه پرداخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ رشد زاد و ولد به زیر نرخ جایگزینی رسیده است، گفت: جمعیت یکی از منابع قدرت کشورهاست و باید ما در این راستا بتوانیم فعالیت های پژوهشی اثربخشی را داشته باشیم.

نادری با بیان اینکه آسیب های اجتماعی از دیگر سرفصل های جدی ما در دور جدید است، گفت: با مطالعه آسیب های اجتماعی، فقر و نابرابری اجتماعی و مواد مخدر به دنبال این هستیم تا جامعه ای اثربخش را ایجاد کنیم.

وی افزود: هم اکنون واحد پژوهش های راهبردی راه اندازی شده است تا باشگاه پژوهشگران ذیل آن راه اندازی شود و ما به دنبال وصل کردن دانشجویان علوم اجتماعی به حوزه پژوهش می باشیم.

رییس موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی گفت: راه اندازی مرکز اسناد و گنجینه پژوهش از دیگر برنامه های ما می باشد و در کنار آن به دنبال راه اندازی سامانه طرح های پژوهشی و راه اندازی انتشارات می باشیم.

وی با بیان اینکه تاکنون 250 عنوان کتاب در موسسه چاپ شده است، گفت: راه اندازی مرکز طبع و نشر موسسه از دیگر اقدامات ما می باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان در خصوص بودجه موسسه برای انجام فعالیت های اعلام شده، گفت: برنامه های ما در سه دوره کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت طرح ریزی شده است، هرچند در گذشته نیز دوستان فعالیت های خوبی داشتند و تلاش می کنیم تا آنها را تکمیل کنیم و پژوهشگران نیز رکن اصلی موسسه می باشند که بسیاری از آنها برند می باشند و به دنبال این هستیم تا با همکاری با سازمان ها و نهادها برای پژوهش های در دست اقدام از این سازمان ها بودجه دریافت کنیم.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی