باخت نوجوانان به افغانستان


شکست تیم نوجوانان ایران مقابل افغانستان در تورنمنت کافا عجیب ترین خبر دوشنبه شب فوتبال ایران بود.شاگردان حسین عبدی که پیش ازاین تیم خوب ازبکستان و ترکمستان را شکست داده بودند این بار مقابل افغانستان شکست خوردند که این شکست کمی عجیب بود. به این دلیل که فوتبال افغانستان در رده 149 جهان قرار دارد اما فوتبال ایران اول آسیا و تیم بیست و سوم جهان به شمار می رود. البته این شکست فقط برای ما عجیب نبود چرا که سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز شکست ایران مقابل افغانستان را اتفاقی غیرمنتظره خواند.

این اتفاق وقتی نگران کننده می شود که افغانستان یکی از تیم‌های همگروه تیم نوجوانان در بازی‌های مقدماتی قهرمانی آسیاست که حدود یک ماه دیگر در همدان برگزار می شود.ایران در آن مسابقات غیر از افغانستان با فلسطین و مالدیو همگروه است.گروهی که با حضور تیم های کوچک و ضعیف در آسیا ابتدا راحت به نظر می رسید اما همان زمان حسین عبدی سرمربی تیم نوجوانان اعلام کرد هرگز نباید آنها را دست کم گرفت.عبدی گفته بود خیزش فوتبال افغانستان و حضور بازیکنان دورگه در تیم های ملی فلسطین باعث شده تیم های ملی این دو کشور ظاهرا کوچک و ضعیف در حوزه فوتبال جهش داشته باشند.اتفاقیکه در تونرمنت کافا اثبات شد و تیم ایران که ازبکستان و ترکمنستان را شکست داده بود مقابل افغانستان غافلگیر شد.

فریدون معینی درباره شکست تیم نوجوانان مقابل افغانستان گفت:« تیم ملی افغانستان چند سال است که شکل گرفته و هر روز هم بهتر می‌شود. حتی در دوران گذشته در مقابل ما یک حریف سخت بوده است. ایران یک چهره‌ شناخته شده چه در فوتبال پایه و چه در رده بزرگسالان در آسیاست. البته در رده‌های پایه، نوسان زیاد است. تیم‌هایی نظیر افغانستان که در حال رشد هستند، خیلی جدی در مقابل ایران قرار می‌گیرند. این برای ما یک پیام دارد که بدانیم همه تیم‌ها به طور جدی تلاش می‌کنند که سطح فوتبالشان را بالا ببرند.»

مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال هم درباره این شکست گفت:« اگر صرفا به خاطر نتیجه در مسابقات دوستانه و یا تورنمنت های مختلف شرکت می کنیم باید بگویم که ملاک ما اصلا کسب نتیجه نیست. مهمترین هدف ما موفقیت در مقدماتی AFC است. باید پس از بررسی و صحبت با کادر فنی برنامه ریزی و نقاط ضعف و قوت تیم را ارزیابی کرد. در واقع نتیجه فنی مهم است نه نتیجه بازی های دوستانه.»

محصص ادامه داد:« حضور در تورنمنت های مختلف تجربه خوبی است که بازیکنان سنجیده شوند و عیار تیم دست سرمربی بیاید و مشکلات و ضعف و قوت تیم را متوجه شود. به نظر من زمانی می توان تیم نوجوان و عملکردش را ارزیابی کرد که شاهد بازی آنها در مقدماتی قهرمانی اسیا به میزبانی همدان باشیم. در واقع عیار تیم نوجوانان در همدان مشخص می شود.به طور حتم اکنون کادر فنی اطلاعات و ارزیابی دقیقی از تک تک نفرات دارد و این موضوع برای حضور در مسابقات کمک زیادی می کند.»

3


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت دعوت دختران نوجوان در آخرین دادگاه تتلو مشخص شد + عکس