تصمیم 250 جوان بافقی به حرفه آموزی برای حضور در بازار کار


تصمیم 250 جوان بافقی به حرفه آموزی برای حضور در بازار کار

یزد - ایرنا - رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام علی (ع) شهرستان بافق گفت: هم اکنون 250 جوان برای کسب مهارت و غنی سازی اوقات فراغت خود با شرکت در دوره‌های تابستانی این مرکز در حال آموزش رشته‌های مختلف مورد نیاز بازارکار منطقه هستند.

کاظم ناظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توجه به فراگیری مهارت برای اوقات فراغت جوانان اهمیت ویژه ای دارد، و در حال حاضر ۱۴۰ حرفه آموز برادر در رشته‌های برق، ساختمان،تعمیر موتورسیکلت،سرویس خودرو،تعمیر برق ماشین و جوشکاری مشغول فراگیری آموزش‌های لازم هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دانش آموزان، خصوصا دانشجویان برای آینده نگری و کسب درآمد، باید مهارت‌های فنی و تخصصی را در تابستان فرا گیرند اظهار کرد: تاکنون ۱۱۰ نفر از خواهران نیز در کلاس‌های چهل تیکه دوزی، دوخت لباس، نقاشی روی شیشه، چهار دوره راسته دوزی و … شرکت کردند.

این مسئول ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بافق بیان کرد: با توجه به همکاری تعدادی از مدارس و بازدیدهای انجام شده در هفته مشاغل حدود ۴۰۰ دانش آموز در مرکز حضور پیدا کردند، طوریکه تابستان امسال استقبال بی سابقه ای از آموزش‌ها بعمل آمد.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای امام علی(ع) بافق افزود: ۳۷۰ نفر برای حضور در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کردند که به علت کمبود فضا و امکانات نتوانستیم پاسخگوی نیازهای همشهریان باشیم.

ناظمی افزود: همچنین در بخش برادران کارگاه های برق، تراشکاری، جوشکاری، مکانیک، برق خودرو، تأسیسات، کامپیوتر و در بخش خواهران ۲ کارگاه طراحی دوخت و صنایع دستی و کارگاه صنایع غذایی نیز به زودی شروع به کار خواهد کرد.

نظر به اینکه بافق منطقه صنعتی- معدنی است کسب مهارت در رشته‌های گوناگون زمینه اشتغال بیشتر جوانان را در بخش‌های مختلف معادن این شهرستان فراهم می‌کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

۷۵۴۳/ ۲۰۴۷/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری نماز جمعه در2 شهرستان استان یزد لغو شد