اختصاص 8.5 میلیارد ریال برای طرح‌های میراث فرهنگی شیروان


اختصاص 8.5 میلیارد ریال برای طرح‌های میراث فرهنگی شیروان

بجنورد- ایرنا- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: امسال 8 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای طرح‌های شهرستان مصوب شده است که با هزینه آن گام موثری در این حوزه برداشته خواهد شد.

فرنوش راهدار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پارسال، ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان مصوب شد که از این میزان ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شد.

وی افزود: بسیاری از آثار تاریخی شهرستان از قدمت بالایی برخوردارند و از سویی با توجه به قرار گرفتن این دیار در مسیر جاده آسیایی و ورود مسافران و گردشگران در فصول مختلف سال، نیاز به بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و فرهنگی دارد که نیازمند اعتبارات زیاد است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: به علت تخصیص کم اعتبارات در سال گذشته بسیاری از اقدامات حوزه گردشگری و ساخت و سازها با کندی انجام شد که انتظار می رود به این بخش که در شهرستان بسیار حائز اهمیت است نگاه ویژه صورت گیرد و با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد تحول جدیدی در این حوزه باشیم.

راهدار افزود: روستاهای هدف گردشگری در سه ماهه نخست سال جاری مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفت که ۵ تن گردشگر خارجی امسال از روستای زوارم بازدید و به مدت دو شب در اقامتگاه های بوم گردی ماندگار شدند.

شهرستان شیروان دارای ۵۶ اثر تاریخی ثبت شده و ۶ روستای هدف گردشگری زوارم، گلیان، اوغاز، قلعه زو، گلیل و اسطرخی است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دومین شهید مدافع سلامت در خراسان شمالی آسمانی شد