مساجد باید امام جماعت آموزش دیده داشته باشند


مساجد باید امام جماعت آموزش دیده داشته باشند

قم ـ ایرنا ـ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: مساجد برای ایفای نقش محوری خود در جامعه، باید امام جماعت تمام وقت، شایسته و آموزش دیده داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: مهمترین رکن مساجد، امام جماعت است و باید ساختاری را تعریف کنیم تا ائمه جماعات شایسته و تمام وقت را در مساجد سطح کشور به کار بگیریم.

وی با اشاره به نقش ارزنده مساجد در تاریخ انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: مساجد همواره نقش بسیار مثبت و مؤثری در فضای فکری و فرهنگی جامعه برعهده داشته اند و عمده افرادی که به ناهنجاری اجتماعی دچار شده اند، از مساجد فاصله داشته اند.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اگر بتوانیم کارکردهای بسیار مثبت و مؤثر مساجد در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را احیا کنیم، در تمام این عرصه ها شاهد رشد و ارتقاء در سطح کشور خواهیم بود و این مسأله کاملا روشن است.

وی با بیان اینکه هویت امروز و آینده ما به مساجد بستگی داشته و باید بسیار به آن توجه و دقت نظر داشته باشیم، تصریح کرد: ۸۰ هزار مسجد در کشور باید از ۸۰ هزار امام جماعت تمام وقت و آموزش دیده برخوردار باشند.

رحیمیان در پایان پیشنهاد تأسیس رشته «امامت و مدیریت مسجد» در حوزه های علمیه را ارائه کرد و گفت: مساجد در صورت کارکرد درست، بزرگترین پشتوانه نظام و انقلاب اسلامی خواهند بود.

یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم با حضور آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، امیرآبادی و ذوالنور نمایندگان مردم قم در مجلس و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، نظامی و انتظامی در پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی