اعزام آخرین گروه حجاج از فرودگاه همدان به مکه


اعزام آخرین گروه حجاج از فرودگاه همدان به مکه

همدان- ایرنا- آخرین پرواز رفت حجاج، برای شرکت در مناسک حج 1398 چهارشنبه شب به سمت سرزمین وحی پرواز کرد.

مدیر فرودگاه بین المللی همدان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: آخرین پرواز حج ۹۸ از فرودگاه بین المللی همدان ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه شب گذشته، زائران حج تمتع را از استان همدان به عربستان سعودی اعزام کرد.

سهراب کلوندی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان از نظر تعداد حاجی اعزام، چهارمین فرودگاه کشور است، اظهار داشت: در این پرواز ۲۵۰ زائر با هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ راهی سرزمین وحی شدند.

وی افزود: انتقال زائران استان‌های همدان و کردستان از فرودگاه بین المللی همدان به سرزمین وحی از سوم تا نهم مرداد ماه صورت گرفت.

کلوندی با اشاره به اینکه ۱۹ پرواز رفت از فرودگاه همدان برخاست، عنوان کرد: هیچ یک از پرواز های حج تاخیر نداشت و در مجموع ۱۱۰ دقیقه نیز پروازها تعجیل داشتند.

وی اضافه کرد: در مجموع چهار هزار و ۷۷۰ زائر در قالب ۱۹ پرواز از فرودگاه بین المللی همدان به سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیر فرودگاه همدان بیان کرد: تمامی حجاج اعزامی از فرودگاه همدان، از هفتم تا سیزدهم شهریور ماه در قالب ۱۹ پرواز به این فرودگاه باز می گردند.

وی با بیان اینکه هیچ یک از حجاج از پرواز جا نماندند ادامه داد: حجاج استان های همدان و کردستان، مدینه بعد هستند و پرواز بازگشت آنها نیز از مدینه به فرودگاه همدان خواهد بود.

کلوندی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در کمیته هماهنگی عملیات حج و همکاری همه دستگاه های اجرایی در امور حج هیچگونه اتفاقی و حادثه حاشیه ای در روند اعزام حجاج از فرودگاه همدان رخ نداد.

به گزارش ایرنا، بیش از ۵۶ هزار تن از حُجاج ایرانی امسال از طریق شرکت‌های هواپیمایی داخلی به خانه خدا مشرف شدند.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان