سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اعزام یک فروند بالگرد به همراه تیم واکنش سریع این سازمان با هدف انتقال یک کوهنورد مصدوم به ارتفاعات دماوند خبر داد.

سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری موج، از اعزام یک فروند بالگرد به همراه تیم واکنش سریع سازمان امداد و نجات به ارتفاعات دماوند خبر داد.

مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان امداد و نجات در این گفت و گو عنوان کرد: پیش از ظهر امروز (10 مرداد98) همکاران ما پس از دریافت پیامی مبنی بر وجود یک کوهنورد مصدوم و بد حال در ارتفاعات دماوند ، مراتب را به حوزه عملیات سازمان امداد و نجات اعلام کردند.

وی اضافه کرد: با وجود آرتمی بالا و ارتفاع زدگی در ارتفاعات دماوند، سریعا مقدمات اعزام یک فروند بالگرد سازمان امداد و نجات به همراه تیم واکنش سریع این سازمان با هدف انتقال این مصدوم به ارتفاعات دماوند (بارگاه سوم) فراهم شد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه عنوان کرد: این مصدوم کوهنورد پس از اقدمات اولیه درمانی از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات ، توسط بالگرد این سازمان به پایگاه اورژانس مستقر در منطقه پلور دماوند منتقل و به نیروهای اورژانس مسقر در این پایگاه تحویل داده شد تا مراحل درمانی روی این مصدوم انجام شود.

مرتضوی در خاتمه سخنانش افزود: در نهایت بالگرد اعزامی به همراه تیم واکنش سریع این سازمان پس از انجام این ماموریت صحیح و سالم به سازمان مراجعت کردند.