مشکل آب در مناطق تنش دار قشم رفع می شود


مشکل آب در مناطق تنش دار قشم رفع می شود

بندرعباس-ایرنا- معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: پیرو نشست های برگزار شده در تهران پیرامون وضعیت کنونی آب شرب استان هرمزگان، مصوباتی در برداشته که با حمایت استاندار، در کمترین زمان ممکن مشکل آب در مناطق تنش دار قشم رفع می شود.

سید حمید رضا کشفی روز پنجشنبه در نشست با استاندار هرمزگان و مدیران آب استان افزود: برای حل سریع تر مشکل آب مردم جزیره قشم، بنا داریم مشکل مناطق تنش دار را با تغییر در جانمایی آب شیرین کن های موجود جزیره و استفاده از آن، با کمترین زمان و هزینه رفع کنیم.

وی یاد آور شد: مساله تولید آب در قشم پاشنه آشیل ما نیست بلکه این جزیره از لحاظ تولید به سطحی رسیده که می توانیم با رفع نقاط انفصال، بازسازی و اصلاح شبکه های توزیع و ایستگاه های پمپاژ، بخش بیشتر مشکلات آن را برطرف کنیم.

وی بیان داشت: ظرف یکماه آینده با ارائه سندی راهبردی، بخش عمده ای از مشکلات فنی تاسیسات تامین و توزیع آب جزیره قشم را سروسامان داده و با استفاده از تمامی ظرفیت های آبفای شهری در روستاها، وضعیت آب این جزیره را مانند سایر جزایر استان به ثبات و سطح پایدار برسانیم.

کشفی گفت: هدف از سفر دو روزه نمایندگان وزارت نیرو به هرمزگان نیز رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش آب استان و به طور خاص جزیره قشم است.

بیشترین حجم تولید آب از آب شیرین کن ها در هرمزگان است

معاون بهره برداری آبفای کشور همچنین اظهار داشت: ۴۰ درصد از حجم تولیدی آب کشور از آب شیرین کن ها ی هرمزگان است که بیشترین حجم تولید را در سطح کشور دارد.

کشفی افزود: در حال حاضر حجم تولید آب از آب شیرین کن ها در سطح کشور ۴۹۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

ضرورت تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین کن های هرمزگان

مدیرعامل آبفای هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به وضعیت تخصیص اعتبارات، تامین ردیف اعتباری برای پایداری آب شیرین کن های استان را ضروری دانست.

امین قصمی گفت: برای تحقق این اعتبارات علاوه بر تلاش مدیران وزرات نیرو، نیازمند حمایت مقام عالی دولت در استان نیز هستیم.

وی در خصوص مشکل آب روستاهای قشم، اظهار داشت: تلاش داریم به زودی با تدوین سندی با الگوریتم واحد و در کمترین زمان مشکلات این جزیره را رفع کنیم.

وی اضافه کرد: در این رابطه ارتقای ۱۲ سایت آب شیرین در قالب آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس انجام می شود. سرپرست آبفای روستایی هرمزگان همچنین از بهره برداری فاز دوم آب شیرین کن بندرعباس با ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه روز در مهرماه خبر داد. قصمی گفت: تا پایان آبان ماه نیز تمامی تجهیزات لازم برای افزایش ظرفیت آن به ۶۰ هزار متر مکعب وارد کشور می شود که با تحقق برنامه پیش بینی شده این طرح تا خردادماه ۹۹ با ظرفیت نهایی وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

سرپرست آبفاروستایی هرمزگان، مرحله دوم تامین آب بستک از آب شیرین کن چارک و تامین آب رویدر و غرب جاسک را از دیگر طرح های مهم در دست اجرای آبفا عنوان کرد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور به همراه جمعی از مدیران آبفا در سفر دو روزه به هرمزگان، با هدف بررسی آخرین وضعیت تامین آب روستاها و شهرهای پرتنش استان، از تاسیسات نمک زدایی و تاسیسات در حال ساخت ، بهره برداری انتقال و توزیع آب در جزیره قشم بازدید کردند.

۷۱۹۵/۶۰۴۸


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آمار جایگزینی تاکسی‌های فرسوده شهر بندرعباس نگران کننده است