حکمتیار: «جنگ» برنده ندارد


حکمتیار: «جنگ» برنده ندارد

کابل- ایرنا- گلبدین حکمتیار در نخستین تجمع انتخاباتی با شعار« صلح و عدالت اسلامی» تاکید کرد که تنها راه بیرون رفت کشور از بحران، برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه است چرا که جنگ برنده ندارد.

نامزد چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز پنجشنبه در میان طرفداران خود از رشوه های سیاسی دیگر رقبای خود گفت.

حکمتیار افزود: پست‌های نخست‌وزیری، ریاست اجرایی و معاونت سوم در تیم های انتخاباتی، یک رشوه سیاسی و خلاف قانون اساسی است.

به گفته وی، شماری از رقبای انتخاباتی‌ با دادن رشوه‌های سیاسی و غیرقانونی، به دنبال پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی اظهار داشت: تیم ما با تیم‎های دیگر فرق دارد. کار ما نیز فرق می‌کند، این‌جا کسانی مبارزه می‌کنند که خواهان تغییرات مثبت هستند. آنها می‌گویند ما تغییرات سیاسی و اقتصادی می‌آوریم و کار اساسی ما، آزادی و تمامیت ارضی است.

پیش از این سه تیم انتخاباتی «دولت‌ساز» به ریاست محمد اشرف غنی، تیم « ثبات و هم‌گرایی» به ریاست دکتر عبدالله عبدالله و تیم «خادمان ملت» به ریاست عنایت حفیظ، تجمع انتخاباتی خود را برگزار کرده بودند.

دیگر تیم های انتخاباتی هنوز گردهمایی برگزار نکردند.

روز اول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به دفتر معاون اشرف غنی حمله انتحاری شد. پس از آن بود که هیجان تبلیغات انتخابات در افغانستان فروکش کرد.

کارزار تبلیغات انتخاباتی در افغانستان 60 روزه است و 18 نامزد این دوره از انتخابات، دو ماه فرصت دارند تا برنامه های خود را برای مردم تشریح کنند.

محمداشرف غنی، عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار، محمد حنیف اتمر، رحمت‌ الله نبیل، احمد ولی مسعود، فرامرز تمنا، عبدالطیف پدرام، نورالحق علومی، زلمی رسول، حکیم تورسن، سید نورالله جلیلی، عنایت ‌الله حفیظ، محمد شهاب حکیمی، محمد ابراهیم الکوزی، شیدا محمد ابدالی، غلام ‌فاروق نجرابی و نور رحمان لیوال، نامزدهای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هستند که برای رسیدن به ارگ تلاش می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ششم مهرماه سال جاری برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاست خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ بفرمایید شام