دیدار هیئت سوری در قزاقستان با نمایندگان روسیه, ایران و عراق


به گزارش سرویس بین الملل

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری سانا, اعضای هیئت سوری اعزامی به قزاقستان با همتایان روسی, ایرانی و عراقی خود دیدار کردند.
اعضای هیئت اعزامی جمهوری عربی سوریه به ریاست بشار الجعفری که برای شرکت در سیزدهمین دور گفتگوهای آستانه به قزاقستان سفر کرده اند, با هیئت های روسی, ایرانی و عراقی دیدار کردند.
اعضای هیئت های روسی و ایرانی نیز پیش از برگزاری گفتگوهای اصلی, گفتگوهای دوجانبه ای برگزاری کردند.
سیزدهمین دور گفتگوهای آستانه برای حل و فصل بحران سوریه, صبح امروز در شهر نورسلطان آغاز شد. افزون بر هیئت های ایرانی, روسی و سوری، اعضای هیئتی از ترکیه نیز برای شرکت در این نشست به قزاقستان سفر کرده اند. روسیه, ایران و ترکیه تضمین کنندگان روند گفتگوهای آستانه به شمار می آیند. ریاست هیئت ایرانی را در این دور از گفتگوها, علی اصغر خاجی و ریاست هیئت روسی را الکساندر لاورنتییف برعهده دارند.
خوله مطر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه و برای نخستین بار نمایندگانی از لبنان, عراق و اردن نیز در این دور از گفتگوها حضور دارند.
وزارت امور خارجه قزاقستان نوزدهم ماه گذشته میلادی اعلام کرده بود محور بحث سیزدهمین دور گفتگوهای آستانه، تحولات سوریه به ویژه اوضاع ادلب و شمال شرقی این کشور خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟