روابط ایران و لبنان در حوزه فناوری پزشکی توسعه می یابد


روابط ایران و لبنان در حوزه فناوری پزشکی توسعه می یابد

مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت لبنان گفت: با وجود فناوری و صنایع پزشکی مناسب در ایران روابط لبنان و ایران را در این بخش پایه ریزی کرده و توسعه خواهیم داد.

جمیل جبق روز پنجشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: به سطح فناوری بالای پزشکی در ایران آگاه هستیم و اخیرا گروهی از لبنان از مراکز و صنایع پزشکی و دارویی ایران بازدید کرده اند و گزارشی از صنعت داروی ایران در لبنان ارائه داده اند.
وی ادامه داد: به عنوان وزیر بهداشت لبنان به دنبال توسعه روابط وزارتخانه ام با ایران و به ویژه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستم.
وزیر بهداشت لبنان از عزم این کشور برای راه اندازی یک آزمایشگاه مجهز آب، غذا و دارو در کشورش خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم در این سفر از تجربیات ایران در این زمینه بهره مند شویم.
جبق افزود: مشهد برای مردم لبنان و شیعیان این کشور یک شهر مقدس است و در مجموع ایران برای ما به عنوان یک کشور دوست و کمک کننده شناخته می شود و شیعیان لبنان خدمات جمهوری اسلامی ایران را به کشورشان فراموش نمی کنند.

استاندار خراسان رضوی نیز در این دیدار به وجود ۳۰ میلیون زائر داخلی مشهد اشاره کرد و گفت: در طول سال سه میلیون زائر خارجی هم به مشهد سفر می کنند که با رشد ۱۵ درصد سالانه در این خصوص مواجه هستیم و همین موضوع به تجهیز زیربناهای درمانی و گردشگری مشهد انجامیده است.
علیرضا رزم حسینی با اشاره به فرودگاه بین المللی و مجهز شهید هاشمی نژاد مشهد افزود: زیرساختهای مناسب گردشگری زمینه حضور زائران فراوان و گردشگران زیادی را به مشهد فراهم کرده است.
وی ادامه داد: معتقدیم حضور وزیر بهداشت لبنان در مشهد به تبادل استاد و دانشجو، توسعه گردشگری سلامت و تبادلات علمی و صدور تجهیزات و خدمات پزشکی خواهد انجامید و امیدواریم این دیدارها به ارتباط مستمر وزارتخانه های بهداشت دو کشور و ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی مشهد منجر شود.
همچنین در این مراسم تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه علوم پزشکی مشهد و وزارت بهداشت لبنان به امضا رسید.
هم اکنون ۲۵۰ دانشجوی خارجی از کشورهای لبنان، سوریه، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر ۱۲ بیمارستان در مشهد اجازه دارند خدمات پزشکی و درمانی به گردشگران خارجی ارائه دهند.
وزیر بهداشت لبنان قرار است فردا از چند واحد تولید تجهیزات پزشکی در مشهد بازدید کند.

۳۲۲۱/۱۹۲۲


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری عضو شورای شهر ماهشهر