قصابی‌های کابل


قصابی‌های کابل با وسیله‌ای به نام یخچال بیگانه اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کابل؛ قصابی های کابل با وسیله ای به نام یخچال بیگانه اند.
عرضه گوشت در قصابی های کابل با خیلی از جاهای دنیا فرق دارد.
در قصابی های کابل وسیله ای به نام یخچال وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد از آن استفاده نمی شود ، در این قصابی ها گوشت از چنگک ها در کنار کوچه و خیابان آویزان است.
غفاری یکی از قصابان کابل می گوید: مردم‌ همین شیوه عرضه گوشت را قبول کرده اند و گوشتی که در یخچال بگذاریم ، خریداری نمی کنند چرا که فکر می کنند آن گوشت کهنه است.
یکی دیگر از قصابان هم می گوید: مجبور هستیم گوشت را در بیرون از قصابی آویزان کنیم‌ چرا که برای جذب مشتری این کار لازم است.
اینجا تنها محافظ گوشت برای جلوگیری از آلودگی از جمله گرد و خاک ، پلاستیک‌ نازکی است که قصابان بر روی این گوشت آویزان در بیرون از قصابی ها می کشند.
محمدی یکی دیگر از قصابان می‌گوید: دام لازم را در هر جایی که بتوانیم‌ ذبح می کنیم و در اینجا مکانی به نام‌کشتارگاه صنعتی وجود ندارد.
نکته دیگر اینکه در افغانستان معمولا در کنار قصابی ها ، قفسه هایی وجود دارد که داخل آن چندین‌ مرغ و خروس زنده قرار دارد و فروشنده به تقاضای مردم در همان مکان‌ مرغ موردنیاز را ذبح و به وی تحویل می دهد.
در مجموع مشکلات موجود در افغانستان سبب شده تا هم دولت نتواند به وضعیت بهداشتی قصابی ها نظارت کند و از طرفی قصابان هم‌ از نحوه عرضه خدمات دولت گلایه کنند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

گاف بایدن: در زمان کرونا معاون اول اوباما بودم!