خشونت پلیس هنگ کنگ ضد تظاهرکنندگان


هزارن نفر از مردم هنگ کنگ در اعتراض به سیاست های چین,, بار دیگر در خیابان های این جزیره تظاهرات کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هزاران تظاهرکننده طرفدار دموکراسی روز شنبه بار دیگر به خیابانهای هنگ کنگ آمدند. این راهپیمایی به نشانه بدگمانی به چین و با وجود هشدارهای متعدد پکن برای پایان دادن به این بحران مهم, برپا شد.

صدها تن از تظاهرکنندگان که صورتهای خود را پوشانده بودند, با ایجاد موانعی, چندین خیابان منطقه تجاری و گردشگری «تسیم شا تسویی» Tsim Sha Tsui را در نزدیک بندر, مسدود کردند.
جمعیت قابل توجهی در خیابانهای «مونگ کوک» ,حومه پرجمعیت هنگ کنک, که در گذشته صحنه درگیری بین پلیس و تظاهر کنندگان بود, حرکت می کرد, شعار می داد و از ساکنان منطقه می خواست به اعتصابی که قرار است روز دوشنبه برپا شود بپیوندند.
پلیس از تظاهر کنندگان خواست به «اقدامات غیرقانونی» پایان دهند و از مردم هم خواست از حضور در این منطقه هنگ کنگ خودداری کنند.
یکی از تظاهر کنندگان گفت:« هر چه دولت ما را سرکوب کند ما بیشتر بیرون می آییم تا وقتی که به مطالباتمان پاسخ دهد».
از سوی دیگر هزاران نفر از طرفداران دولت چین روز شنبه در مکانی دیگر در هنگ کنگ تجمع کردند. بیشتر آنها پرچم های چین را در دست داشتند و شعارهایی در حمایت از پلیس سر می دادند.
پکن و مقامات محلی هنگ کنگ این هفته لحن تندتری درپیش گرفتند و دهها نفر از شرکت کنندگان در تظاهرات این جزیره را بازداشت کردند. ارتش چین هم اعلام کرد اگر درخواست شود, آمادگی دارد این آشوبها را سرکوب کند.
اما تظاهرکنندگان کوتاه نیامده و اعلام کرده اند در روزهای آخر هفته و هفته آینده تجمعات و تظاهرات متعددی برگزار خواهند کرد.
معترضان هنگ کنگی قصد دارند روز یکشنبه هم دو راهپیمایی, یکی در جزیره هنگ کنگ و دیگر در بخش تسئونگ کوانو Tseung Kwan O برگزار کنند. آنها همچنین اعلام کرده اند روز دوشنبه در سراسر شهر اعتصاب عمومی و در هفت منطقه مسکونی تجمعاتی برپا می کنند. تاکنون سازمانها و اتحادیه های متعددی به فراخوان اعتصاب عمومی روز دوشنبه پاسخ داده اند.

نیروهای پلیس ضد شورش هنگ کنگ روز شنبه به سمت تظاهرکنندگان گاز اشک آور شلیک کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم