نقاشی کردن روی شیشه های خالی و بی مصرف و تبدیل آنها به شیشه های کاربردی بسیار زیبا یکی از بهترین ایده ها است که اغلب افراد باسلیقه و هنرمند از آن استفاده می کنند. وقتی با مقداری رنگ و کمی خلاقیت شیشه فوق العاده زیبا و جذابی برای مربا و ترشی داشت چرا نباید اقدام به انجام آن کنیم. نقاشی روی شیشه مربا و در کل شیشه های خالی و بی استفاده بسیار راحت است و حتی کسانی که سررشته ایی در نقاشی ندارند نیز می توانند آن را انجام دهند و نتیجه خیلی خوبی بگیرند. پس هر چه زودتر دست به کار شوید و هنر و سلیقه خود را به نمایش بگذارید.

مدل های نقاشی روی شیشه مربا با طرح های زیبا و ساده

برای کشیدن نقاشی روی شیشه مربا شما نیاز به تعدادی شیشه، رنگ ویترای، دورگیر و اسپری فیکس کننده دارید. از رنگ ویترای برای نقاشی روی کاشی و سرامیک، نقاشی روی ظروف شیشه ایی، شیشه های مسطح و… استفاده می شود که با توجه به طرح انتخابی می توانید تعداد رنگ های مناسب را انتخاب و تهیه کنید. برای شروع شیشه خالی مورد نظر را کاملا تمیز کنید تا هیچ نوع آلودگی یا چربی نداشته باشد، سپس طرح ویترای روی شیشه مورد نظر را روی آن بکشید و بعد از اطمینان از صحت و درستی طرح، روی خطوط را با دورگیر بکشید، کمی صبر کنید تا خشک شود سپس شروع به رنگ آمیزی نمایید. در مرحله آخر و بعد از خشک شدن کامل رنگ ها از اسپری استفاده کنید تا علاوه بر براق شدن، رنگ ها نیز ثابت شوند. فقط توجه نمایید که برای نقاشی روی بطری شیشه ایی، شیشه مربا و ترشی و اینگونه شیشه ها می توان از فضای بیرون یا داخل کار استفاده نمود که البته نقاشی روی دیواره بیرونی ظرف بسیار آسان تر است.

نقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالی

در ادامه نمونه هایی از شیشه مربا های نقاشی شده را مشاهده می فرمایید که می توانید از طرح های آنها به عنوان ایده استفاده نموده و با کمی تغییر در آنها و استفاده از خلاقیت خود بهترین نقاشی ها را روی ظروف شیشه ایی انجام دهید.

نقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالینقاشی روی شیشه مربا و ترشی و ایده هایی برای تزیین شیشه های خالی

همانطور که ملاحظه نمودید نقاشی کردن روی شیشه های خالی بسیار ساده است و می توان آن را به شکل های مختلف انجام داد که هر یک جذابیت خاص خود را دارند و با استفاده از این هنر زیبایی بیشتری به آشپزخانه خود ببخشید. اما اگر هنوز در انجام آن تردید دارید و یا تمایل دارید با دیگر آموزش ها در این زمینه آشنا شده و سپس اقدام به خرید رنگ و انجام نقاشی نمایید پیشنهاد می کنیم حتما به بخش نقاشی روی شیشه مراجعه کنید و از بهترین ایده ها در این زمینه دیدن نمایید.