بازسازی پل های تخریبی پلدختر مشهود نیست


بازسازی پل های تخریبی پلدختر مشهود نیست

خرم آباد - ایرنا - فرماندار پلدختر گفت: بازسازی پل های تخریب شده در سیل فروردین این شهرستان، علی رغم قول مسئولان استانی هنوز مشهود نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی سیف روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختراظهار داشت: سیل ۱۲ فروردین ماه امسال، خسارات زیادی به زیرساخت‌های شهرستان پلدختر در نقاط مختلف شهری و روستایی مانند آب، برق، گاز، تلفن، راه، محیط زیست، منابع طبیعی و جنگل ها وارد کرده که زندگی مردم را تحت الشعاع خود قرار داده است.

وی افزود: در برخی نقاط در بعضی حوزه ها این مشکلات نیاز به بررسی بیشتر و تعیین تکلیف دارد.

فرماندار پلدخترگفت: آسیب های ناشی از سیل و رفع مشکلات حوزه راهداری یکی از مطالبات جدی مردم پلدختر است که با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و اینکه پلدختر خروجی رواناب های استان است نگرانی مردم را موجب شده و باید بررسی بیشتری در این حوزه صورت گیرد که اگر مورد توجه قرار نگیرد آسیب ها افزایش می یابد.

وی افزود: پل‌های پران پرویز، کیان آباد، تیمورآباد، راه ورودی روستای تیمورآباد، پل های زیودار و طاق عباسعلی از جمله پل های مواصلاتی اصلی هستند که تا راه اندازی نشوند امکان تردد مردم وجود ندارد و یا اینکه رفت و آمد به سختی صورت می گیرد.

سیف خاطرنشان کرد: پل روستای پران پرویز در جریان وقوع سیل تخریب شده و پل موقتی که برای ارتباط شرکت نفت سرکان ماله کوه احداث شده با آغاز بارندگی ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه کشکان، به طور کامل قطع می شود.

فرماندار پلدخترگفت: تعداد زیادی از پل‌های ارتباطی که در نقاط مختلف این شهرستان بر اثر رسوبات کوهستانی مسدود یا اینکه پشت دستکها خالی شده و امکان ریزش دارند انتظار می‌رود در ترمیم آن و رفع مشکل تردد هر چه سریعتر اقدام شود.

وی با انتقاد از حضور برخی مدیران شهرستانی در جلسه شورای اداری خاطرنشان کرد: شخص مدیر باید در جلسه شورای اداری حضور داشته باشد اما متاسفانه برخی مدیران این موضوع را جدی نمی گیرند در صورتی که ممکن است تصمیم گیری در صلاحیت معاون و نماینده اداره نباشد.

وی افزود: مصوبات جلسه شورای اداری به جد پیگیری شود و با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی مدیران مشکلات حوزه کاری خود را به فرمانداری اطلاع دهند که چنانچه کوتاهی شود از نظر قانون مدیر دستگاه، مسئول به پاسخگویی و این یک اتمام حجت است.

فرماندار پلدختر گفت: یکسری اعتبارات شناور در استان داریم که مدیران شهرستان باید برای جذب آن تلاش کنند.

وی افزود: تمام دستگاه ها باید در زمان بحران امکانات و تجهیزات خود را به کار گیرند که با توجه به مشکل آتش سوزی در فصل تابستان دستگاه ها موظفند امکانات و تجهیزات خود را جهت اطفای حریق در اختیار منابع طبیعی قرار دهند.

سیف از مدیران دستگاه های دولتی خواست چنانچه پروژه ای برای افتتاح و یا کلنگ زنی در هفته دولت دارند آن را جهت برنامه ریزی به فرمانداری اعلام کنند.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به آغاز فصل بارندگی در پلدختر در صورت انسداد محور پلدختر خرم آباد که دچار آسیب جدی در جریان وقوع سیل شده و جابجایی بازسازی کلی نقاط آسیب آن زمان بر است، تنها مسیر جایگزین مسیر دهلیج می باشد.

فرماندار پلدخترگفت: مسیردهلیج در برخی نقاط دچار آبشستگی شده و در بعضی جاها شانه خالی برای فرار ماشین ندارد که به طور قطع تردد در آن باعث بروز تصادف می شود و باید برای جلوگیری از سوانح و تصادفات تا قبل از انتقال ترافیک به این محور، موضوع در دستور کاراداره راهداری قرار گیرد.

وی به مشکلات زیست محیطی و بهداشت بر اثر سیل در پلدختر، معمولان و روستاهای تابعه اشاره کرد وگفت: پس از سیل شاهد یکسری بیماری‌ها در پلدختر بودیم که با کمک دستگاه‌های متولی کنترل و جلوی آن گرفته شد.

سیف خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از فاضلاب شهری پلدختر به رودخانه تخلیه می شود، زیرا شبکه تخلیه فاضلاب بر اثر سیل از بین رفت که باید یکسری تمهیدات در این رابطه اندیشیده شود تا از بروز مشکلات زیست محیطی جلوگیری به عمل آید.

فرماندار پلدختر با انتقاد از حضور مدیرمنابع آب شهرستان پلدختردر جلسه شورای اداری از آب منطقه خواست در نخستین فرصت کار لایروبی رودخانه کشکان که موضوع بسیار حائز اهمیتی است را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی در اسرع وقت امکانات و تجهیزات ویژه لایروبی در بستر رودخانه نسبت به برداشت و لایروبی اقدام کنند و با هدایت رودخانه در مسیر اصلی خود با دور کردن آب از منازل مسکونی، جاده و نقاط تمرکز جمعیتی از آسیب به این بخش‌ها و ریزش جلوگیری شود.

سیف خاطرنشان کرد:اداره های محیط زیست و منابع طبیعی و راهداری این شهرستان از نظر تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی بسیار ضعیف هستند که لازم است از این نظر پلدختر با نگاه ویژه دیده شود.

وی افزود: با توجه به آتش‌سوزی‌ در شهرستان پلدخترکه به طور عمده منشا انسانی دارد، با وجود گرمای هوا و خشک شدن سرشاخه های درختان گستردگی پیدا می‌کند بنابر این انتظار می رود با همه کسانی که به عمد دست به آتش سوزی جنگلها و مراتع شهرستان می زنند با آنها برخورد قهری صورت گیرد.

فرماندار پلدخترگفت: این شهرستان از نظر هتل و پذیرایی در حد صفر است و چنانچه میهمانان خارج و یا داخل کشوربه پلدختر سفرکند به شکل آبرومندی همراه با نظافت و تجهیزات مهمانسرای ادارات در اختیار قرار گیرد.

۷۲۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم