راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا


راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا

گروه فرهنگی - معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی گفت: تاکنون برای جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا 200 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و 57 مقاله از طریق سایت به مرحله داوری راه پیدا کرده و 9 مقاله از پژوهش‌گران خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.

راهیابی 57 مقاله به مرحله داوری جشنواره ملی شمس و مولانا

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سیدمحمد عابدی، معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی، عصر امروز، ۱۳ مردادماه، در نشست خبری جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا، با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره اظهار کرد: امسال به‌دلیل تقارن روز شمس و مولانا با ایام محرم در دو زمان معین این جشنواره برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشنواره شمس و مولانا از ۲۴ مردادماه سال جاری آغاز و در ۲۸ مردادماه آیین اختتامیه آن با حضور مسئولین استانی و برخی از مسئولین کشوری برگزار خواهد شد و بخش نخست جشنواره که بخش شعر بوده در روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه در مجتمع فرهنگی - هنری ارشاد و از ۲۶ تا ۲۸ مرداد جشنواره تایپوگرافی در ساختمان قدیم فرمانداری خوی اجرا می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خوی ادامه داد: جشنواره ملی و همایش بین‌المللی شمس و مولانا در روزهای ۷ و ۸ مهرما‌ه مصادف با ایام محرم در سالن اجتماعات فرمانداری خوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به راه‌یافتگان مرحله نهایی نخستین بخش موسیقی تصریح کرد: در مرحله نهایی ۱۲ گروه موسیقی از استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی، کردستان، کرمانشاه، زاهدان، اصفهان ، گلستان، کرمان و البرز به مرحله نهایی راه پیدا کرده‌اند و تعداد آثار منتخب شعر ۱۴ نفر از استان‌های اصفهان، تهران، ایلام، آذربایجان‌شرقی و غربی، کردستان، سمنان، اراک، فارس،خراسان رضوی، قم وچند شهر دیگر بوده و ۶۵ اثر در بخش تایپوگرافی ارسال شده است که از این تعداد ۲۵ اثر به این مرحله راه یافته‌اند.

عابدی یادآور شد: تاکنون برای همایش علمی شمس و مولانا ۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۵۷ مقاله از طریق سایت به مرحله داوری راه پیدا کرده و ۹ مقاله از پژوهش‌گران خارجی به دبیرخانه ارسال شده است.
انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بوسه سردار قاآنی بر سر یک دختر+ عکس