230 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد


230 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در کردستان پرداخت شد

سنندج - ایرنا - با هدف اجرای طرح های توسعه اشتغال پایدار روستایی 230 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط در استان کردستان پرداخت شده که با آن زمینه اشتغالزایی تعدادی زیادی از افراد جویای کار فراهم شده است.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی کرد ستان عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی تشکل های کارگری و کارفرمایی شهرستان بانه اظهار داشت: چهار هزار و ۵۱۶ طرح اشتغالزایی در قالب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک های عامل استان معرفی شده که بخشی از آن نیز به متقاضیان پرداخت شده است.

برهان صلواتی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی نیازمند همکاری همه نهادها است، گفت: باید برای جذب مشارکت مردم و ایجاد اشتغال در بخش های مختلف مشوق های برای افراد جویای کار و کارفرمایان در نظر گرفته شود.

وی افزود: برای حفظ اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی بیمه، یارانه، دستمزد و طرح کاروزی دانش آموختگان رشته های مختلف دانشگاهی و مهارت آموزی اجرا شده که تاکنون یک هزار ۲۷۶ نفر در طرح کاروزی شرکت و ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات نیز به آنها پرداخت شده است.

صلواتی با بیان اینکه هدف از اجرای طرح کاروزی آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی به بازار کار و کارهای خدماتی و تولیدی است، اضافه کرد: به افرادی که در طرح کاروزی شرکت می کنند حقوق ماهیانه پرداخت می شود و علاوه بر آن بخشی از هزینه بیمه آنها نیز پرداخت می شود.

وی به طرح مهارت آموزی در محیط کار نیز اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته یک هزار و ۱۵۲ نفر در قالب ۲۶۵ هزار و ۲۴۰ ساعت در رشته مختلف آموزش دیدند و امسال نیز این طرح در سطح استان اجرا می شود.

اشتغال مبتنی بر تولید در اولویت برنامه های دولت قرار دارد

سرپرست فرمانداری بانه نیز در این نشست گفت: با توجه به شرایط ایجاد شده در زمینه اشتغال مرزنشینان و تغییر رویکرد دولت نسبت به مرزها اشتغال مبتنی بر تولید در اولویت برنامه های دولت تدبیر و امید قرار دارد.

محمد امین زاده با اشاره به فراهم شدن زیرساخت های اشتغال در بانه افزود: منطقه ویژه اقتصادی، بازارچه سیرانبند و وجود شرایط مناسب برای کشاورزی و دامداری انگیزه لازم را برای راه اندازی کسب و کارهای جدید و اشتغال مبتنی بر تولید فراهم کرده است.

وی اظهار داشت: منطقه ویژه اقتصادی بانه یکی از پروژه های مهم استان کردستان است که دورنمای اشتغال و تولید شهرستان را تامین می کند و تا پایان مرداد ماه جاری عملیات اجرایی و زیرساخت های آن تکمیل و به بهره برداری می رسد.

در شهرستان بانه ۱۵۳۰ مورد کارگاه تولیدی شناسایی شده است

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت تولیدات ایران‌خودرو در بازار +جدول