«زبان کوهستانی» به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافت


«زبان کوهستانی» به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافت

مهاباد- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان گفت: نمایش «زبان کوهستانی» از این شهرستان به عنوان تنها نماینده آذربایجان‌غربی به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان راه یافت.

منصور احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان یکم تا پنجم شهریور سال‌جاری به میزبانی شهرستان مریوان در استان کردستان در پنج بخش آزاد، آیینی سنتی، دگرگونه اجرایی، بین‌الملل و بخش کودک نوجوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این نمایش با نویسندگی «هارولد پینتر» و با کارگردانی «رحیم عبدالرحیم‌زاده» از گروه تئاتر «کانی» بوکان در بخش دگرگونه اجرایی (در فضای غیرسالنی) به این جشنواره راه پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: هیات انتخاب این دوره از جشنواره متشکل از «محمودرضا رحیمی»، «رحمان هوشیاری»،« امیر راد»، «محمدعلی صادق‌حسنی» و «یاسر خاسب» از میان ۲۰۸ نمایش ارسال شده به دبیرخانه، ۲۸ اثر را برای شرکت در این رویداد انتخاب کردند.

وی افزود: ۱۳ نمایش در بخش آزاد، پنج نمایش در بخش آیینی سنتی، سه نمایش در بخش دگرگونه اجرایی، سه نمایش در بخش بین‌الملل (نمایش‌های داخلی) و چهار نمایش در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی این دوره از جشنواره راه یافته‌اند.

بوکان یکی از قطب‌های مهم تئاتر آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود و هرساله گروه‌هایی از این شهرستان در جشنواره‌های معتبر کشوری از جمله جشنواره تئاتر فجر حضور پیدا می‌کنند.

نمایش «الف آه می‌کشم» از این شهرستان نیز هم‌اکنون در یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر مرصاد کرمانشاه حضور دارد.

در این شهرستان ۱۰ گروه با حدود ۳۵۰ هنرمند در زمینه هنرهای نمایشی فعالیت دارد که از مجموع گروه‌های فعال، سه گروه ثبت شده هستند و هفت گروه ثبت نشده‌اند.

گروه تئاتر کانی در بوکان ۲۱ سال سابقه فعالیت هنری دارد و تاکنون بیش از ۳۰ اجرا داشته و ۲ دوره در جشنواره خیابانی مریوان، یک دوره در جشنواره تئاتر فجر و چندین دوره در جشنواره های خارجی نیز حضور فعال داشته‌ است.

جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ استان کردستان، اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، انجمن هنرهای نمایشی کردستان و کانون تئاتر خیابانی برگزار می‌شود.

۷۵۱۰/۶۱۸۵/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)