237 هزار آمریکایی قربانی خشونت‌های مسلحانه


در خشونت‌های مسلحانه آمریکا از سال 2014 تا امروز 80 هزار و 282 نفر کشته و 157 هزار و 429 نفر زخمی شده اند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما, خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی‌های مرگبار در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا معضلی تازه برای جامعه آمریکا نیست بلکه این پدیده‌ای قدیمی است و سیاستمداران این کشور به دلیل منافع شرکت‌های اسلحه سازی شان، هرگونه قانون برای کنترل و مهار کردن استفاده از سلاح را در جامعه بی نتیجه گذاشته اند.

مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا طی گزارشی اعلام کرده است ۳۰۹ هزار و ۷۸۹ مورد تیراندازی در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا کنون ثبت شده است که در نتیجه آن‌ها ۸۰ هزار و ۲۸۲ نفر کشته و ۱۵۷ هزار و ۴۲۹ نفر زخمی شده اند.
۳۳ هزار و ۱۹۵ مورد تیراندازی از ابتدای سال ۲۰۱۹ در شهر‌ها و ایالت‌های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۸۷۸۲ نفر کشته و ۱۷ هزار و ۴۵۳ نفر زخمی شدند.
۳۹۶ تن از قربانیان این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۱۸۱۱ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. ۲۵۵ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۱۰۳۹ مورد حمله به منازل و ۸۹۰ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۹۴۴ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است.
همچنین ۱۸۳ نیروی پلیس در حوادث مسلحانه در آمریکا کشته یا زخمی شده و ۱۲۰۳ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.

237 هزار آمریکایی قربانی خشونت‌های مسلحانه

بر اساس گزارش مرکز آمار خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، ۵۷ هزار و ۳۹۲ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۸ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۴ هزار و ۷۶۹ نفر کشته و ۲۸ هزار و ۲۳۶ نفر زخمی شدند. ۶۶۸ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۲۸۵۰ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند.
در این سال ۳۴۰ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۲۱۲۴ مورد حمله به منازل و ۱۸۸۳ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۶۴۰ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۲۸۳ نیروی پلیس در حوادث مسلحانه کشته یا زخمی شده و ۲۱۳۷ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.
به گزارش این مرکز، ۶۱ هزار و ۸۹۹ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۵ هزار و ۶۶۹ نفر کشته و ۳۱ هزار و ۲۵۹ نفر زخمی شدند. ۷۳۳ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۳۲۵۶ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. در این سال ۳۴۶ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۲۵۶۵ مورد حمله به منازل و ۲۱۰۵ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۲۰۳۸ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۳۱۱ نیروی پلیس کشته یا زخمی شده و ۲۰۸۱ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.
به گزارش این مرکز، ۵۸ هزار و ۹۶۰ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۶ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۵ هزار و ۱۰۹ نفر کشته و ۳۰ هزار و ۶۶۵ نفر زخمی شدند. ۶۷۱ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۳۱۴۰ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. در این سال ۳۸۲ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۲۵۸۳ مورد حمله به منازل و ۲۰۰۱ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۲۲۰۱ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۳۰۳ نیروی پلیس کشته یا زخمی شده و ۱۹۰۱ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.

237 هزار آمریکایی قربانی خشونت‌های مسلحانه

همچنین این مرکز گزارش داد ۵۳ هزار و ۷۴۴ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۵ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۳ هزار و ۵۳۴ نفر کشته و ۲۷ هزار و ۳۸ نفر زخمی شدند. ۶۹۵ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۲۶۹۶ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. در این سال ۳۳۵ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۲۳۹۴ مورد حمله به منازل و ۱۳۹۳ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۹۶۶ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۲۹۷ نیروی پلیس کشته یا زخمی شده و ۱۹۱۸ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.
همچنین ۴۴ هزار و ۵۹۹ مورد تیراندازی در سال ۲۰۱۴ به ثبت رسیده است که در نتیجه آن‌ها ۱۲ هزار و ۴۱۹ نفر کشته و ۲۲ هزار و ۷۷۸ نفر زخمی شدند. ۶۰۳ تن از قربانیان (کشته یا زخمی) این حوادث کودکان زیر ۱۱ سال و ۲۳۱۶ نفر نوجوانان کمتر از ۱۷ سال بودند. در این سال ۲۶۹ مورد تیراندازی به گروهی از مردم (تیراندازی به جمع)، ۲۵۸۷ مورد حمله به منازل و ۱۵۲۷ مورد تیراندازی به منظور دفاع از خود و ۱۶۰۲ مورد تیراندازی غیرعمدی ثبت شده است. همچنین ۲۲۲ نیروی پلیس کشته یا زخمی شده و ۱۷۳۴ عامل تیراندازی یا مظنون تحت پیگرد نیز به دست نیرو‌های پلیس کشته شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها