تحریم، فعالیت نهادهای بشردوستانه را در ایران با مشکل مواجه کرده است


تحریم، فعالیت نهادهای بشردوستانه را در ایران با مشکل مواجه کرده است

تهران - ایرنا - دبیرکل سازمان بشردوستانه شورای مهاجران نروژ(ان آر سی) در مصاحبه با نشریه «هندلزبلات» گفت: تحریم های آمریکا علیه مردم ایران، فعالیت نهادهای بین المللی بشردوستانه را در این کشور با مشکل مواجه کرده است.

«یان اگلاند» در مصاحبه با این نشریه آلمانی افزود: تحریم ها بویژه تحریم نظام بانکی ایران موجب شده که سازمان هایی از این دست، امکان پشتیبانی، گردش مالی و دریافت کمک های مالی برای ادامه فعالیت خود را نداشته باشند.

وی با انتقاد از این وضعیت گفت: سازمان بشردوستانه شورای مهاجران نروژ یک سال تمام تلاش کرده تا بانکی را بیاید که از طریق آن بتواند کمک های مالی خارج از ایران را دریافت کند.
به گفته اگلاند، محدودیت هایی که ناشی از تحریم های آمریکا است فعالیت نهادهای بشردوستانه را در ایران دشوار کرده و خطر توقف فعالیت برخی از این سازمان ها در ایران وجود دارد.
اکنون نهادهای بین المللی بشردوستانه به ارائه خدمات و حمایت از گروه های آسیب پذیر مانند مهاجران و آسیب دیدگان بلایای طبیعی می پردازند.
این در حالیست که در پی وقوع سیل گسترده در اوایل امسال در مناطق مختلف ایران، این نهادها در کنار سازمان ها و نهادهای ایرانی به کمک رسانی به سیل زدگان پرداختند.
در این رابطه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در گزارشی با اشاره به وسعت حادثه سیل اخیر در ایران، اعلام کرد که بیش از ۲ میلیون سیل زده ایرانی نیاز به کمک های بشردوستانه دارند.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت سال 1397 بطور یکجانبه و برخلاف قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، از توافق هسته ای ایران خارج شد و پس از آن شدیدترین تحریم های اقتصادی را علیه مردم ایران اعمال کرد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان این اقدام آمریکا را مصداق تروریسم اقتصادی دانست و خواستار آن شد جامعه بین المللی به جای استفاده از واژه «تحریم» که بار حقوقی و اقدام جمعی دارد، از واژه «تروریسم اقتصادی» برای اقدامات آمریکا استفاده کنند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک روز دختر + پیام های خاص برای تبریک روز دختر و جملات ناب