15 دستگاه ترانستینر تحویل بندرشهید رجایی شد


 15 دستگاه ترانستینر تحویل بندرشهید رجایی شد

بندرعباس- ایرنا- ۱۵ دستگاه ترانستینر (جرثقیل ساحلی ویژه صفافی کانتینر) عصر سه شنبه با حضور وزیر راه وشهرسازی به صورت رسمی تحویل ۲ شرکت ترمینال اپراتور بندرشهید رجایی شد. مدیرکل بنادر و...

بندرعباس- ایرنا- ۱۵ دستگاه ترانستینر (جرثقیل ساحلی ویژه صفافی کانتینر) عصر سه شنبه با حضور وزیر راه وشهرسازی به صورت رسمی تحویل ۲ شرکت ترمینال اپراتور بندرشهید رجایی شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان درحاشیه تحویل این دستگاه ها گفت: برای طراحی، ساخت و نصب این تجهیزات راهبردی، ۲۱ میلیون یورو (با قیمت روز ۲۸۰ میلیارد تومان) از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی هزینه شده است.

الله مراد عفیفی پور افزود: ساخت این دستگاه‌ها با بهره گیری از دانش و توان فنی شرکت‌های ایرانی انجام شده است.

وی بیان داشت: این اقدام در راستای افزایش توان و ظرفیت بندرشهید رجایی به عنوان پیشرفته ترین وبزرگترین بندر کانتینری ایران در زمینه عملیات بندری صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان اظهارداشت: با افزوده شدن این تجهیزات، تعداد ترانستینرهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی در بندرشهید رجایی به ۶۰ دستگاه می‌رسد که ۲۸ دستگاه آن متعلق به بخش خصوصی است.

عفیفی پور تصریح کرد: این طرح‌های دریایی در راستای تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی، ایجاد خودباوری ملی، رونق تولید و همچنین تقویت ناوگان و تجهیزات دریایی و بندری مهم‌ترین استان ساحلی کشور عملیاتی و بهره برداری شده است.

ظهر امروز سه شنبه نیز شناور جدید «الماس قشم یک» با ظرفیت حمل ۱۵۸ نفر مسافر با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در قشم به ناوگان مسافری دریایی هرمزگان افزوده شد.

شناور (الماس قشم یک) به سفارش شرکت تعاونی مسافری خیبر قشم و از محل تسهیلات سازمان بنادر و دریانوردی درمدت زمان ۱۶ ماه ساخته شده است.

بندر مهم و راهبردی شهید رجایی در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان و در شمال جزیره قشم و تنگه هرمز واقع شده است که با داشتن روابط دریایی و مبادله کالا با ۸۰ بندر شاخص بین المللی به عنوان بزرگترین بندرتجاری و کانتینری و همچنین دروازه طلایی اقتصاد ایران مطرح است و سهم ۵۰ درصدی از تجارت ایران را به خود اختصاص داده است.

۷۱۹۵/۶۰۴۸/۲۰۹۴

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا