مهمترین اخبار جهان (7-19)


مهمترین اخبار جهان (7-19)

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از یک هزار و 800 نفر بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا در بروندی جان باخته اند.

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، مهمترین عناوین خبری 12 ساعت گذشته به شرح زیر است:مهمترین اخبار جهان (7-19)

ایران:
ـ مجید تخت روانچی، نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان، با اشاره به اینکه حسب اعلام مقامات دولت آمریکا، این تحریم‌ها به دلیل نقش و جایگاه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به عنوان مسئول سیاست خارجی جمهوری اسلامی، اعمال شده است، اعلام کرد که این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که ایالات متحده از دیپلماسی که یکی از بزرگترین دستاورد‌ها برای حفظ صلح و امنیت میان ملل به شمار می‌رود بیزار است. (صداوسیما)
ـ رییس سازمان حج و زیارت از ورود همه ۸۸ هزار ۵۵۰ زائر ایرانی به سرزمین وحی خبر داد. (صداوسیما)
ـ اسماعیل بقایی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد دفتر سازمان ملل متحد در ژنو، تحریم وزیر امور خارجه کشورمان را ' تعرض بی سابقه' به نهاد دیپلماسی بین المللی توصیف کرد و درخصوص تبعات اقدام متخلفانه و یکجانبه گرایی آمریکا هشدار داد. (خبرگزاری صداوسیما)

انگلیس:
ـ دادگاهی در اروپا بانک انگلیسی " اچ اس بی سی" را به جرم فرار مالیاتی ۳۰۰ میلیون یورو جریمه کرد. (صداوسیما)
ـ نخست وزیر ایرلند همچنان بر این باور است که می‌توان از خروج انگلیس از اتحادیه اروپایی (برگزیت) بدون به توافق رسیدن با اروپا جلوگیری کرد. (ای پی تی ان)

افغانستان:
ـ گـروه طالبان روز سه شنبه اعلام کرد قصد دارد همه کار‌های لازم را انجام دهد، تا از انتخابات ریاست جمهـوری ۲۸ سپتامبـر در افـغانستان جلوگیری کند. این گروه از مـردم افغانستان خواست تا از حضـور در راهپیمایی‌ها و سایر کمپیـن‌های تبلیغاتی و مبـارزات انتخاباتی جـدا خـودداری کنند. (رویترز)
ـ انصراف "زلمی رسول " یکی از نامزد‌های ریاست جمهوری افغانستان به نفع "اشرف غنی" و اعتراض تند " عبدالله عبدالله" به اقدام اخیر رئیس جمهور در انتصاب مشاور ارشد کمیسیون انتخابات از مهمترین خبر‌های امروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور است. (صداوسیما)

تونس:
ـ جنبش نداء تونس رسما حمایت خود را از نامزدی عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع تونس، در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. (العالم)

آمریکا:
ـ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: پیوستن انگلیسی‌ها به آمریکا در عملیات تامین امنیت دریایی در تنگه هرمز نشان دهنده جدی بودن آن‌ها در آنچه وی اخلال گری ایران در جریان جهانی نفت خواند، به شمار می‌آید. (فاکس نیوز)
ـ وزارت دفاع آمریکا -پنتاگون- اعلام کرد داعش در حال تقویت شبکه‌ای مخفی در سوریه و عراق است و شماری از اعضای این شبکه در اردوگاه آوارگان الهول در شمال شرقی سوریه پنهان شده اند. (المیادین)

کره شمالی:
ـ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: آزمایش موشکی اخیر هشداری به آمریکا و کره جنوبی بود. (المیادین)

سوریه:
ـ ارتش سوریه روستای الاربعین را در حومه شمالی حماه از تروریست‌های جبهه النصره باز پس گرفت. (المیادین)

لبنان:
ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه آینده در همایش پیروزی بزرگ با عنوان «نصر و کرامت» به مناسبت سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ سخنرانی خواهد کرد. (روزنامه العهد لبنان)

آلمان:
ـ آلمان با محکوم کردن تازه‌ترین آزمایش موشک‌های بالستیک کوتاه برد توسط کره شمالی، اعلام کرد این اقدام ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل است. آلمان همچنین از کره شمالی خواست گفتگو‌های خلع سلاح هسته‌ای را از سر بگیرد. (اسوشیتدپرس)

بروندی:
ـ سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد از ابتدای سال میلادی تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر بر اثر ابتلا به بیماری مالاریا در بروندی جان باخته اند. (دفتر سازمان ملل)

پاکستان:
ـ ­بر اثر انفجاری در خیابان مشن شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان ۳ نفر کشته و ۸ نفر دیگر زخمی شدند. (صداوسیما)

ونزوئلا:
ـ نماینده دائم ونزوئلا در سازمان ملل اعلام کرد کاراکاس از سازمان ملل و شورای امنیت خواسته است در مورد اقدامات آمریکا علیه ونزوئلا که مغایر با قوانین بین المللی هستند، مداخله و تدابیر لازم را اتخاذ کند. (المیادین)
ـ وزیر امور خارجه ونزوئلا اقدامات اخیر دولت آمریکا را علیه کشورش امپرالیستی و جنایتکارانه توصیف کرد که هرگز نمی‌تواند باعث متوقف شدن روند مذاکرات برای دستیابی به توافقنامه سیاسی دائمی در ونزوئلا شود. (المیادین)


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اوکراین مجرمان را به جنگ می‌برد