طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی


طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

در نوروز جهت پذیرایی از مهمان شیرینی های مخصوصی استفاده می شود که شیرینی ونیزی یکی از آن ها می باشد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ونیزی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار خواهیم داد. شیرینی نخودچی ، شیرینی نارگیلی ، شیرینی برنجی و شیرینی ونیزی از انواع شیرینی های پرطرفدار هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت انواع شیرینی در...

در نوروز جهت پذیرایی از مهمان شیرینی های مخصوصی استفاده می شود که شیرینی ونیزی یکی از آن ها می باشد. در این مطلب طرز تهیه شیرینی ونیزی را در اختیار شما همراهان گرامی قرار خواهیم داد.

شیرینی نخودچی ، شیرینی نارگیلی ، شیرینی برنجی و شیرینی ونیزی از انواع شیرینی های پرطرفدار هستند و اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت انواع شیرینی در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این نوع شیرینی های خانگی غافل نشوید.

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی
طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

مواد لازم

آرد ( ۲ پیمانه سر خالی ) : ۲۲۵ گرم نشاسته ذرت : ۵۰ گرم کره ( نرم شده در دمای محیط ) : ۲۲۵ گرم پودر قند ( ۱/۳ پیمانه ) : ۵۰ گرم وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری شکلات چیپسی : به مقدار لازم پودر نسکافه ( در صورت تمایل ) : ۲ قاشق چای خوری

طرز تهیه شیرینی ونیزی در منزل

برای پخت شیرینی ونیزی ابتدا کره ای را که در دمای محیط نرم شده درون ظرفی بریزید و به مدت ۱ دقیقه به کمک همزن هم بزنید ، قابل ذکر است اگر عجله دارید و کره را از یخچال در آورده اید باید آن را رنده کنید.

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

سپس پودر قند و وانیل را به کره اضافه کرده و با کمک همزن آنقدر هم بزنید تا مانند کرم شود. اگر تمایل دارید شیرینی شما نسکافه ای شود باید پودر نسکافه را در آب به مقدار ۱ قاشق غذاخوری حل نموده و به بقیه مواد بیفزایید و با همزن هم بزنید تا مخلوط شود. نشاسته و آرد ذرت را با هم مخلوط کرده و الک نمایید.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی ونیزی مخلوط نشاسته و آرد را به صورت کم کم به مواد دیگر اضافه کنید و همزمان هم بزنید.

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

اگر همزن قدرت هم زدن خمیر به دست آمده را نداشت به کمک دست آن را ورز دهید. توجه به این نکته لازم است که در بعضی موارد نیازی به تمام مقدار آرد نیست و هنگامی که خمیر لطیف شد و با قیف قابلیت شکوفه زدن را داشت یعنی آرد آن کافیست.
خمیری که به دست آمده نرم است و باید آن را در قیف ریخت و توسط ماسوره ستاره ای به آن شکل داد.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیرینی ونیزی سطح سینی مخصوص فر را کاغذ روغنی بگذارید و از خمیر شیرینی توسط قیف و با فاصله از هم به شکل شکوفه دربیاورید. برای این کار همچنین می تواند دستگاه پرس کوکی را مورد استفاده قرار دهید.
روی هر یک از شکوفه ها یک عدد شکلات چیپسی بگذارید. برای حفظ شدن شکل شیرینی ها در فر بهتر است که سینی فر را به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید سپس سینی مخصوص فر را که شیرینی های شکوفه ای روی آن قرار دارد درون فر که از قبل با دمای ۱۷۵ درجه گرم شده است به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی
پس از گذشت این مدت زمان شیرینی ها را در بیاورید تا خنک شوند.در صورت تمایل می توانید از پودر قند روی شیرینی ها استفاده کنید. برای اینکه شیرینی ها تازه بمانند باید آن ها را درون یک ظرف دربسته قرار دهید.

طرز تهیه شیرینی ونیزی خوشمزه با طعم واقعی

این مطلب در مورد طرز تهیه شیرینی ونیزی می باشد که عموما آن را شیرینی نوروزی می دانند ، شما همراهان عزیز با استفاده از این دستور تهیه می توانید این شیرینی را به آسانی تهیه نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها