سامانه «با ما» امکان درآمدزایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند


سامانه «با ما» امکان درآمدزایی را برای دانشجویان فراهم می‌کند

یزد- ایرنا- مدیر ارتباط دانشگاه با صنعت، دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به رونمایی سامانه «باما» هفته جاری گفت: این سامانه امکان درآمدزایی و ارائه داده‌ها و اطلاعات را در مورد رشته دانشگاهی برای دانش آموختگان فراهم می‌کند.

محمدتقی قانعیان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این سامانه به صورت تخصصی به بحث معرفی مشاغل و فعالیت‌های ۱۴۰ رشته‌ دانشگاهی می‌پردازد و به این ترتیب دانشجویان و افرادی که قصد انتخاب رشته دارند می‌توانند با مراجعه به این سامانه اطلاعات لازم را در مورد رشته مورد نظر به دست آورند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی و توسعه اشتغال از جمله اهداف این سامانه است، اظهار داشت: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و رونق تولید ملی، تعامل علم و کار و ارتباط دانشگاه و صنعت و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، کمک به دانش‌آموزان جهت انتخاب دقیق‌تر رشته‌ در آزمون سراسری، توانمندسازی دانشجویان ، تسهیل در رفع نیازهای صنایع از جمله مواردی است که به صورت تخصصی به آن پرداخته شده است.

قانعیان با اشاره به اینکه این سامانه همچنین برای همه کارخانه‌ها، هتل‌ها، بیمارستان‌ها و ... مفید و موثر است و یکی از برنامه‌های این سامانه، رونق تولید ملی است اضافه کرد: در سامانه جدولی وجود دارد که دانشجو می‌تواند با انتخاب گزینه رشته خود، مشاغل مرتبط با آن را مشاهده و برای کار با آنها اقدام کند که این امر نه تنها برای رشته تحصیلی حتی برای یک واحد درسی نیز می‌تواند کاربرد داشته باشد.

وی اضافه کرد: در دیداری که با آیت الله محمد رضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و همچنین با محمدعلی طالبی استاندار انجام شد ، آنها این اقدام را تائید و نسبت به تقویت آن تاکید کردند همچنین به دفتر معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری هم ارائه شده است.

قانعیان خاطرنشان کرد:سامانه یادشده در واقع نمایشگاه تخصصی مجازی بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی است.

سامانه باما سه شنبه هفته جاری در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با حضور استاندار رونمایی شد.

طالبی در رابطه با راه اندازی سامانه و پایگاه تخصصی مجازی باما که با هدف تامین آینده شغلی دانش آموزان و دانشجویان در ۱۴۰ رشته دانشگاهی در حوزه‌های بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست و انرژی شروع به فعالیت کرده است اظهار داشت: هر چند که این اقدام با علایق شخصی انجام شده است اما این فعالیت مورد تایید همه ماست و توانسته پیوند مناسبی در این شرایط بین دانشگاه و محیط کار ایجاد کند.
طالبی اضافه کرد: این سامانه صرفا برای فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست بلکه جهت‌گیری بسیار مناسبی به دانشجویان می‌دهد که در طول تحصیل خود بتوانند برای حضور در بازار کار آماده شوند و کسانی که می‌خواهند انتخاب رشته کنند با نگاه به آینده بازار اشتغال این

رشته‌ها بهترین انتخاب را انجام دهند.
استاندار یزد ادامه داد: با همکاری همه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های استان با تیم اجرا کننده این طرح، ‌سامانه باما بتواند رشته‌های دانشگاهی را پوشش دهد و این پایگاه تخصصی مجازی الگویی برای همه کشور باشد تا دانش‌آموزان و دانشجویان سایر استان‌ها نیز بتوانند از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.
۲۰۸۸ / ۲۰۴۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان