استفاده از پرینتر‌های سه‌بعدی در تولید ” کالیپر ترمز ” برای بوگاتی | فیلم


استفاده از پرینتر‌های سه‌بعدی در تولید ” کالیپر ترمز ” برای بوگاتی | فیلم

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اندمشخصات خاص تویوتا آر ای وی 2019 | فیلم...صفر تا ٢٣١ مایل بر ساعت با بوگاتى ویرون فقط د... کونیخ زگ آگرا آر اس رکورد شتاب صفرتاچهارصد...

در ویدئویی که خودروسازی فرانسوی منتشر کرده، مراحل آزمایش کالیپرهای ترمز خودروی قدرتمند بوگاتی شیرون نشان داده‌ شده؛ که قرار است جایگزین کالیپرهای سنتی آن شود. مهندسان یک کالیپر را به همراه دیسک و لنت ترمز روی یک‌پایه قرار داده‌اند؛ و سرعت تقریباً ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت را شبیه­‌سازی کردند.

همان‌طور که می­‌توانید تصور کنید، در زمان فشار دادن پدال ترمز تا توقف کامل خودرو یک چالش واقعی برای کالیپر است؛ در این مرحله بیشترین نیرو به دیسک و کالیپرها اعمال­ می‌شود. دمای تقریبی دیسک و کالیپرها در این لحظه به هزار درجه سانتی‌گراد می­‌رسد؛ که واقعاً رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

کالیپرهایی که در ویدئو مشاهده می­‌کنید، به زمانی بیش از ۴۵ ساعت برای تولید نیاز دارند. این فرآیند شامل پاشیدن پودر تیتانیوم و ذوب کردن آن با چهار لیزر ۴۰۰ وات می‌شود. برای ساخت این کالیپرها از ۲/۳۱۳ لایه متفاوت به‌روی‌هم استفاده‌ شده است. سپس، این قطعه تحت گرما زیادی قرار داده می‌­شود و درنهایت یک برس تمامی سطوح این قطعه را پرداخت کرده و هرگونه ناهمواری را رفع می‌کند؛ هم‌اکنون از بزرگ‌ترین مزایای استفاده از کالیپرهای تولیدشده توسط چاپگرهای سه‌بعدی در مقایسه با کالیپر سنتی شیرون وزن آن است.

کالیپر تیتانیوم تولیدشده توسط فناوری چاپ سه‌بعدی نسبت‌به نسل قبلی تقریباً دو برابر سبک‌­تر است. بوگاتی هم‌اکنون در حال بررسی چگونگی تولید سریع تجهیزات با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی است. این شرکت تلاش می‌کند با استفاده از مرکز جدید فولکس‌واگن، قطعات متفاوت و کالیپرهای ترمز خودروهای قدرتمند خود را به‌وسیله‌ی فناوری چاپ سه‌بعدی به تولید انبوه برساند.

(۱۳۲)



منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان