تقوا مسیر ملاقات با امام زمان(عج) را باز می‌کند


تقوا مسیر ملاقات با امام زمان(عج) را باز می‌کند

حجت‌الاسلام پورموسوی با بیان‌اینکه راه ملاقات با امام زمان(عج) باز است و هرگز نباید آن را انکار کرد، گفت: داشتن تقوای گفتاری، عمل و رفتاری راه ملاقات با امام زمان(عج) است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: حجت‌الاسلام «سیدحسن پورموسوی» شامگاه سه‌شنبه، 8 مردادماه در جمع زائران حرم عباسی با بیان اینکه راه ملاقات با امام زمان(عج) باز است و هرگز نباید آن را انکار کرد، گفت: هستند کسانی که با حضرت ولی عصر(عج) ارتباط دارند، اما برای خود دکان باز نکرده و آن را بازگو نمی کنند.

سخنران بِعثه مقام معظم رهبری در این زمینه به بیان چند داستان از کسانی که با امام زمان(ع) ارتباط داشته‌اند پرداخت و تصریح کرد: راه ملاقات و درک حضور امام زمان(عج) در همه عرصه‌ها، زمان‌ها و مکان‌ها، داشتن تقوای الهی است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری، معنای تقوای الهی را در کلام امام علی(ع) اینگونه توصیف کرد: آن حضرت(ع) در این زمینه می فرمایند که تقوای الهی آن است که اگر عملتان را عرضه کردند و همه مردم دیدند، خجالت نکشید. تقوا باید در همه ابعاد زندگی معنا پیدا کند، تقوای گفتاری زبانی و نوشتاری مهم‌ترین تقوا هستند؛ زیرا جِرم زبان کم اما جُرم زبان بسیار است؛ باید مراقب باشید که به کسی تهمت نزنید، دروغ نگویید، از کسی غیبت نکنید و بددهن نباشید.

حجت الاسلام پور موسوی دومین بعد تقوا را تقوای عملی عنوان و اظهار کرد: مسلمان واقعی کسی است که مردم از دست او در امان باشند. متأسفانه، عمل و گفتارمان با همدیگر تناسب ندارد. سیدجمال الدین اسدآبادی می گوید که من اسلام را در غرب دیدم و مسلمانی را در کشورهای اسلامی. نباید حرف مسلمانی را ما بزنیم و در کشورهای دیگر به اسلام عمل کنند.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین امام علی(ع) که می فرمایند «مردم درباره قرآن مراقب باشید که دیگران از شما سبقت نگیرند»، تصریح کرد: داشتن تقوای گفتاری، عمل و رفتاری راه ملاقات با امام زمان(عج) است.

پس از سخنرانی حجت الاسلام پور موسوی، حسن حیدرزاده از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی در وصف مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) پرداخت.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه