اجرای طرح «تفسیر نور» در 7000 مسجد کشور


اجرای طرح «تفسیر نور» در 7000 مسجد کشور

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این کانون‌ها از اجرای طرح «تفسیر نور» در 7 هزار مسجد کشور خبر داد.

اجرای طرح «تفسیر نور» در 7000 مسجد کشور

به گزارش ایکنا از فارس، سعید سعادتی، معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور شب گذشته، 18 مردادماه در دوره توجیهی طرح قرآنی «آیات زندگی» که در شیراز برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد در سطح کشور گفت: کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌ صورت روزانه فعالیت‌های قرآنی را در مساجد دنبال می‌کنند.

وی افزود: در این راستا طرح «تلاوت نور» در بیش از 30 هزار مسجد و طرح «تفسیر نور» در 7 هزار مسجد کشور اجرا می‌شود که این طرح‌ها مقدمه‌ای برای اجرای طرح «آیات زندگی» است که به شکل پایلوت در سه استان کشور ازجمله استان فارس با همکاری مؤسسه قرآنی «بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)» اجرا می‌شود.

سعادتی با تأکید بر اینکه در اجرای طرح‌ها باید تکنولوژی را همراه و مفاهیم قرآنی را با ابزارهای روز به نوجوانان و جوانان منتقل کرد، افزود: رسالت کانون‌های مساجد این است که معارف دینی، اهل بیت(ع) و قرآن را با ابزار و اقتضائات روز به جوان و نوجوان تشنه برسانند که اگر این کار با نیت و دلی انجام شود، ثمره‌های خوبی خواهد داشت کما اینکه در اجرای برنامه‌های مختلف از جمله مسابقات قرآنی «مدهامتان» به این موارد توجه شد که شاهد افزایش آمار مخاطبین بودیم.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور در ادامه با بیان اینکه تربیت انسان متعهد یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد است، گفت: این کار در امتداد کار انبیای‌ الهی و ائمه اطهار(ع) است و بهترین و کامل ترین سند و منبع برای تربیت انسان، قرآن کریم است.

وی با اشاره به ضرورت عملیاتی‌سازی آیات قرآن کریم در زندگی، افزود: در منظومه مقام معظم رهبری نگاه کامل به قرآن کریم در قالب مثلثی با اضلاع معرفت، معنویت و بصیرت آمده است که هر کدام از این اضلاع به تنهایی تاثیری ندارند و باید با اقدام به موقع و تدبیر نهادینه شوند.

سعادتی اظهار کرد: برخی اوقات تصور می‌شود که برای رونق‌های اقتصادی و حل و فصل امور جاری کشور باید فقط مسئولان همت کنند و رسالت خود را فراموش می‌کنیم و این در حالی است که برخی امور توسط نیروهای مردمی قابل اجراست و نتایج خوبی هم می‌رسد.

وی‌ از کانون‌های مساجد به عنوان پیشران حرکت‌های فرهنگی و هنری در محله خود یاد کرد و گفت: کانون‌های مساجد در سطح منطقه و محله خود به عنوان جریان‌های تاثیرگذار فعالیت می‌کنند که می‌توانند از این ظرفیت برای تربیت انسان‌های متعهد در عرصه‌های فرهنگی و هنری با توجه به نشر قرآن و معارف قرآنی استفاده کنند.

معاون فرهنگی ـ هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه در دنیای امروز نسبت عرضه و تقاضا در همه مسائل به ویژه مباحث فرهنگی و هنری فاصله دارد، تاکید کرد: امروز علاوه بر فاصله عرضه و تقاضا، انتخاب مخاطب هم به کمتر از ثانیه رسیده است چرا که مخاطب گزینه‌های بیشتری برای انتخاب در دست دارد و در واقع قدرت انتخاب بیشتر شده است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند