با انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع آشنا شویم


با انواع کمربند ایمنی کار در ارتفاع آشنا شویم

از نظر سازمان جهانی ایمنی کار OSHA، ما زمانی مجازیم در ارتفاع کار کنیم که از خطرات آن آگاه بوده و با همراه داشتن تجهیزات ایمنی کامل، برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشیم.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایمن یاب، در زمان کار روی داربست ساختمانی، دکل برق و یا حتی هنگام چیدن میوه از درختان، هر لحظه احتمال سقوط وجود دارد. دستان ما در حال انجام کار هستند و به نقطه ثابتی متکی نیستند. پس باید ابزاری مهارکننده ما را تحت کنترل داشته باشد. این ابزار کمربند ایمنی کار در ارتفاع خوانده می‌شود و به‌طورمعمول در دو تیپ تولید می‌شود.

تیپ اول خیلی ساده مانند کمربند شلوار، دور کمر را احاطه می‌کند. پس این کمربند ایمنی در صورت سقوط کاربر را از کمر نگه می‌دارد تا دوباره درجایی مستقر شود. این محصول به کمربند ایمنی سیمبانی معروف است که تکنسین‌های اداره برق به‌طور گسترده از آن استفاده می‌کنند.

تیپ دوم کمی کامل‌تر بدن را احاطه کرده و به کمربند ایمنی هارنس معروف است. این محصول از کتف‌ها تا ران پا را در برمی‌گیرد. نقطه اتصال طناب کمربند بین دو کتف در پشت یا روی سینه قرار دارد. از این کمربند ایمنی در چتر نجات نیز استفاده می‌شود. به همین جهت به نام کمربند پاراشوتی نیز شناخته می‌شود. در زمینه معرفی هارنس، ما مقاله‌ای تحت عنوان هارنس چیست در وبلاگ فروشگاه اینترنتی ایمن یاب منتشر کرده‌ایم که شما را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی