نام «ابن‌سینا» به مدرسه تاریخی همدان باز می‌گردد


نام «ابن‌سینا» به مدرسه تاریخی همدان باز می‌گردد

همدان- ایرنا- اسم مدرسه تاریخی «ابن‌سینا» همدان که به تازگی تغییر داده شده بود، دوباره به نام «ابن‌سینا» تغییر نام پیدا می کند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان، پنج مدرسه با نام «ابن‌سینا» نام گذاری شده بود که به منظور جلوگیری از سردرگمی مردم نام برخی از آن ها را تغییر دادیم.

محمد باب‌الحوائجی با اشاره به اینکه مدرسه تاریخی ابن‌سینا به «ریحانه النبی» تغییر نام داده شده است، اظهار داشت: برنامه داریم تا با ساخت و تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه اندیشه، دبیرستان ریحانه النبی به این مدرسه نوساز انتقال یابد و نام ابن سینا مجدد به تابلو سر درب مدرسه تاریخی همدان بازگردد.

وی با تاکید بر اینکه نام مشاهیر بزرگی همچون ابن سینا از مدرسه ها برداشته نمی شود، عنوان کرد: در نظر داریم تا با اجرای برنامه ای خاص برای این مدرسه، وجاحت و صلابت ابن سینا را حفظ کنیم.

باب الحوائجی با بیان اینکه درصد اعتبار پیش بینی شده دستگاه های مختلف برای ساخت فضای آموزشی تعیین شده است، ادامه داد: در آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان از سال ۹۳ تاکنون ۱۵ طرح عمرانی آموزشی، کلنگ زنی و یا بهره برداری شده است.

وی با اشاره به اینکه محله های متراکم شهری با کم بود فضای آموزشی مواجه هستند، اضافه کرد: مجتمع غدیر واقع در شهرک بهشتی نزدیک به ۷۰۰ واحد مسکونی دارد که فضای آموزشی برای آن در نظر گرفته نشده است و بار آن، مدرسه های شهرک بهشتی را دو نوبته کرده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان تاکید کرد: کتابخانه های مدارس باید مرمت و کتاب های آن باید به روز شوند که امیدواریم نهادهای خیّر بتوانند کمکی در این زمینه کنند.

دبیرستان ۱۲۰ ساله ابن سینا در اسفند ماه ۱۳۸۶ با شماره ۲۱۶۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

معماری بنای این دبیرستان با الگو برداری از بنای تپه سه هزار ساله نوشیجان طراحی و ساخته شده است.

«موزه مدرسه» در این دبیرستان قرار دارد.

۹۹۰۴/۲۰۹۰

نام «ابن‌سینا» به مدرسه تاریخی همدان باز می‌گردد

نام «ابن‌سینا» به مدرسه تاریخی همدان باز می‌گردد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی