773 طرح اشتغال کمیته امداد در کردستان اجرا شد


773 طرح اشتغال کمیته امداد در کردستان اجرا شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: از اول امسال تا پایان تیر ماه، 773 طرح اشتغالزا توسط این نهاد با پرداخت 230 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در استان اجرا شده است.

محمد رسول شیخی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع امسال یک هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد ۶ هزار شغل سهم استان کردستان از حوزه اشتغال است.

وی افزود: بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال از این میزان از محل تبصره ۱۶(منابع بانکی)، ۷۲۰ میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی و ۱۰۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: در چهار ماهه نخست امسال با پرداخت ۲۳۰ میلیارد ریال، تعداد ۷۷۳ طرح اشتغالزا برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان اجرا شده است.

وی اضافه کرد: امسال همچنین ۵۳ نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد و فرزندان آنها از طریق کاریابی در شرکت‌ها و کارگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.
شیخی زاده گفت: در چهار ماهه نخست امسال ۵۳۰ میلیارد ریال اعتبار کمک معیشت و ۸۵۳ فقره کمک هزینه ازدواج به ارزش ۱۷ میلیارد ریال به مددجویان زیرپوشش این نهاد پرداخت شده است.
در حال حاضر ۱۳۴ هزار و ۶۵۵ نفر از جمعیت استان در قالب ۶۷ هزار و ۶۱۳ خانوار زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام (ره) هستند که این تعداد از نظر خانوار ۱ ۱۴.۴ درصد و از نظر نفر ۸.۴ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.
۷۳۴۸/۹۱۰۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده