جنگ تعرفه ها باعث افزایش ارزش بازار سهام آمریکا شده است


جنگ تعرفه ها باعث افزایش ارزش بازار سهام آمریکا شده است

ترامپ ضمن تاکید بر ادامه گفتگو های تجاری با چین از تشریح سیاست جدیدش دربخش انرژی خبر داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت ارزش بازار سهام کشورش به چند دلیل در روز سه شنبه بالا رفت که یکی از آنها تعرفه های اعمال شده این کشور است. وی افزود اعمال تعرفه ها بر واردات از چین را به تاخیر انداخته است تا به افراد بسیاری کمک کند. ترامپ گفت تصمیم دولت وی برای تاخیر در اعمال تعرفه ها علیه برخی کالاهای وارداتی از چین تا نیمه دسامبر به خاطر اجتناب از صدمه به خریداران آمریکایی بود که عازم تعطیلات کریسمس هستند.ترامپ خاطرنشان کرد تماس تلفنی با مقامات چین بسیار سازنده بود و چین بسیار مایل است کاری درباره امور تجاری بکند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ابراز امیدواری کرد در ناآرامی های هنگ کنگ, "هیچکس کشته نشود". وی افزود اطلاعات این کشور نشان می دهد چین در حال انتقال نیرو به مرز هنگ کنگ است و نمی فهمد چرا بسیاری افراد تحولات هنگ کنگ را بر گردن وی و آمریکا می اندازند.

رئیس جمهور آمریکا گفت: من امیدوارم مسئله هنگ کنگ به صورت مسالمت آمیز حل شود. اوضاع هنگ کنگ بسیار دشوار است. من فکر می کنم اوضاع حل خواهد شد و امیدوارم برای همه از جمله چین ختم به خیر شود. من امیدوارم به صورت مسالمت آمیز حل شود. من امیدوارم هیچ کس آسیب نبیند و هیچ کس کشته نشود.
ترامپ افزود ما دیروز گفتگوی بسیار خوبی با چین داشتیم و گفتگوی بسیار سازنده ای بود. من فکر می کنم آنها می خواهند کاری انجام دهند. من مطمئن نیستم که آنها می خواهند منتظر دموکرات ها باشند. من امیدوارم این اتفاق(پیروزی دموکرات ها) رخ ندهد زیرا اقتصاد به جهنم خواهد رفت اما آنها(چینی ها) واقعا می خواهند به توافق برسند. گفتگوها بسیار سازنده بود. آنها تاکنون مرا با تاخیر در تصمیم نومید کردند اما ما گفتگوی خوبی با چین داشتیم.

ترامپ گفت هم اکنون در پنسیلوانیا فرود آمدم. سخنرانی ای درباره انرژی خواهم داشت. بسیار مهم!

رئیس جمهور آمریکا که در ایالت پنسیلوانیای آمریکا سخن می گفت تاکید کرد: ما نیازمند ایجاد دیوار مرزی با مکزیک هستیم.
ترامپ گفت: من از مکزیک به خاطر استقرار نیروهایش در مرز برای جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی تشکر می کنم. دونالد ترامپ خاطرنشان کرد: کشورهایی هستند که دوست ندارند ما در کشورمان به استخراج نفت و زغال سنگ بپردازیم. وی ادامه داد: در صورت لزوم از سازمان تجارت جهانی خارج می شویم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی