سفیر جدید آمریکا در ترکیه کیست؟


سفیر جدید آمریکا در ترکیه کیست؟

تهران – ایرنا – دیوید ساترفیلد سفیر جدید آمریکا در ترکیه سابقه ای 40 ساله از خدمت در منطقه خاورمیانه دارد و به دنبال پیشبرد سیاست های ضد ایرانی واشنگتن است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا ۷ اسفند پارسال دیوید ساترفیلد را به عنوان سفیر ایالات متحده در ترکیه به سنا معرفی کرد و این نهاد قانونگذاری چندی پیش به او رای اعتماد داد تا آنکارا جدیدترین محل ماموریت دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه باشد.

ساترفیلد سال ۱۹۵۴میلادی در بالتیمور ایالت مریلند متولد شد و ۴۰ سال است که در نقاط مختلف خاورمیانه به خصوص عراق، لبنان و کشورهای حاشیه خلیج فارس مشغول به فعالیت بوده است.

وی پیش از تصدی سمت اخیر، معاون امور خاورمیانه وزارت امورخارجه و نماینده ناظر آمریکا در مذاکرات سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه (روند آستانه) بود.

ساترفیلد ۶۴ ساله در دولت های پیشین سفیر آمریکا در کشورهای لبنان، اردن و عراق، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور عراق و مدیر کل "نیروهای چند ملیتی و ناظران" مسئول حفظ صلح در شبه جزیره سینا بود.

این دیپلمات همچنین در پست های مختلف در سفارتخانه های آمریکا در سوریه، تونس و عربستان سعودی فعالیت داشته است.

وی در راستای اجرای سیاست های واشنگتن، از حامیان و مدافعان تحریم های ضد ایرانی بوده و در سفر به کشورهای همجوار ایران و منطقه، قطع روابط اقتصادی آنان با تهران را پیگیری می کرد. وی همچنین در نقش میانجی میان رژیم صهیونیستی و لبنان برای حل و فصل اختلافات مرزی ظاهر شد که در آن ناکام ماند.

ساترفیلد در جریان بررسی صلاحیت خود به سناتورها گفته بود که آمریکا باید برای مقابله با تهدیدهای ایران و روسیه با ترکیه همکاری کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جشن ولادت امام زمان(عج) در بلاروس برگزار شد