مجمع مشورتی بانوان دزفول تشکیل شد


مجمع مشورتی بانوان دزفول تشکیل شد

دزفول-ایرنا- مجمع مشورتی بانوان روز چهارشنبه با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در دزفول تشکیل شد.

به گزارش ایرنا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در آیین تشکیل مجمع مشورتی بانوان در سالن همایش های فرمانداری دزفول گفت: این مجمع در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه، مطالبه گری جامعه بانوان و تقویت سرمایه اجتماعی در دزفول تشکیل شد.

فرانک موسوی خواستار حضور بانوان در تمام حوزه های توسعه شد و افزود: عدالت بانوان در برنامه پنج ساله چهارم به صورت ویژه مطرح شده است.
وی با بیان اینکه به دنبال سهیم شدن بانوان در برنامه توسعه کشور و نقش آنها در جامعه هستیم، گفت: در کشورهای توسعه یافته به نقش و سهم بانوان به صورت ویژه پرداخته شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: طبق آمار زنان هر شهرستان اعضای مجمع مشورتی بانوان تعیین می‌ شوند که در ۲۷ فرمانداری استان خوزستان این مجمع تشکیل خواهد شد.
وی اظهار داشت: تقویت سرمایه اجتماعی بانوان، شناسایی بانوان توانمند و انتصاب آنها در مدیریت شهرستان از اهداف تشکیل این مجمع است چراکه طبق قانون ۳۰ درصد انتصاب باید به بانوان اختصاص یابد.

مشارکت سیاسی بانوان خوزستان ضعیف است
موسوی گفت: در ۴۰ سال اخیر و حتی قبل از آن نماینده زن نداشته ایم و از ۱۸ نماینده خوزستان هیچ کدام زن نیستند که این نشان از مشارکت سیاسی ضعیف بانوان خوزستانی است.
وی مطالبه گری زنان را ضعیف خواند و افزود: بانوان باید با منش و نگرش سیاسی در امور سیاسی و اقتصادی کشور حضور فعال داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر لزوم بازتعریف نقش بانوان در جامعه اظهار داشت: فعالیت ها باید براساس شاخص های عدالت جنسیتی باشند و برخی وظایف به آقایان سپرده شوند.
وی با بیان اینکه فرصت های برابر باید در اختیار بانوان قرار گیرند، افزود: مجمع مشورتی دزفول(پارلمان دزفول) ۶۵ نفر است که در قالب آن پنج کمیته تشکیل و هفت نفر به عنوان هیات رئیسه آن انتخاب می شوند.
موسوی گفت: باید وضعیت آسیب های اجتماعی شهرستان دزفول توسط اعضای این مجمع بررسی و اتاق فکر بانوان در فرمانداری تشکیل شود.
وی اضافه کرد: ایجاد صنایع کوچک، مشاغل خرد و حضور در نهادهای عام المنفعه از دیگر رویکردهای این مجمع است و باید توجه ویژه ای به آموزش داشته باشیم.
مدیرکل‌امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: اولویت ما تحکیم بنیان خانواده و برنامه های آموزشی اعضای خانواده است تا بانوان از حق و حقوق خود آگاهی داشته باشند.
وی حضور در این مجمع را فرصتی برای بانوان دارای ایده عنوان کرد و گفت: باید به توانمندسازی خانواده و توسعه شهرستان در این مجمع توجه شود.

غرب به دنبال حذف نقش آفرینی بانوان ایرانی در جامعه است

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز از بانوان به عنوان رکن اصلی خانواده یاد کرد و گفت: قانون اساسی حق مسلمی برای بانوان مبتنی بر احکام دین مبین اسلام قایل شده که هیچ کس نمی‌تواند با آن مقابله کند.
محمد حیدری افزود: نحوه مشارکت بانوان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی یکی از موضوعات چالش برانگیز دولت ها بوده که در دولت فعلی بیشتر به آن توجه شده است.
وی حضور بانوان در جامعه را ضروری دانست و اظهار داشت: بیش از ۴۶ درصد جامعه را بانوان تشکیل می دهند ولی میزان رشد کمی حضور بانوان کمرنگ است در حالی که اگر باور کنیم نیمی از جمعیت جامعه زن هستند و می‌توانند در تحولات و رویدادهای کشور تاثیر گذار باشند می توانیم شاهد توسعه و رشد در جامعه باشیم.
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول به تمرکز غرب بر بانوان اشاره کرد و گفت: راه اندازی سیستم های نرم افزاری موبایل، چهارشنبه سیاه و افتراق خانواده از جمله اقداماتی است که غرب برای حذف بانوان برنامه ریزی کرده در حالی که اندیشه نوین اسلامی مدنظر است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی بنیان خانواده را تهدید می کنند، افزود: باید حضور در حوزه های اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.
حیدری حفظ کانون خانواده را یک اولویت راهبردی دانست و گفت: دولت برای تحقق این امر در تلاش است با ساز و کارهای قانونی از ظرفیت بانوان برای رفع آسیب های اجتماعی استفاده کند.
وی افزود: تشکیل مجمع مشورتی می تواند حلقه اتصال جامعه بانوان به مسوولان کشوری، استانی و شهرستانی باشد.
هفت نفر در این همایش به عنوان هیات رئیسه مجمع مشورتی بانوان شهرستان دزفول انتخاب شدند و فعالیت خود را از امروز آغاز کردند.
۷۲۷۸/۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس