65 هزار خدمات در ایام تشریق به حجاج ایرانی ارائه شد


تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از 65 هزار و 539 موردخدمات پزشکی , درمانی و امدادی درایام تشریق خبر داد.

65 هزار خدمات در ایام تشریق به حجاج ایرانی ارائه شد

تهران (پانا) - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از ارائه بیش از ۶۵ هزار و ۵۳۹ موردخدمات پزشکی , درمانی و امدادی درایام تشریق خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز پزشکی حج و زیارت، محمدتقی حلی‌ساز گفت: کار درمان ضیوف الرحمن در بیمارستان صحرایی عرفات و منا و ۱۶ درمانگاه به خوبی در ایام تشریق انجام گرفت (هفتم تا ۱۱ ذی الحجه) و ۴۸۵ زائر نیز در بخش‌های اورژانس عرفات و منا بستری موقت شدند و از خدمات درمانی بهره‌مند شدند.

وی افزود: پزشکان متخصص در ایام تشریق به صورت ۲۴ ساعته در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها در بخش‌های داخلی، طب اورژانس، زنان، ارتوپد، عفونی، دندانپزشکی، قلب، روانپزشک، چشم درخدمت حجاج ایرانی بودند.

رئیس مرکزپزشکی حج و زیارت گفت: براساس آخرین آمارهای خدمات پزشکی، درمانی و امدادی ۲۱۸۲۳ زائر در درمانگاه‌ها و مکتب‌ها از سوی پزشکان عمومی و متخصص مرکز پزشکی حج و زیارت ویزیت شده‌اند.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰۹۷۶ ویزیت تخصصی از سوی پزشکان متخصص داخلی، روانپزشک، چشم، عفونی، زنان و زایمان، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک از حجاج ایرانی انجام شده و ۳۷۳ مورد زائران برای دریافت خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، سونوگرافی و اکو مراجعه کرده‌اند.

حلی‌ساز گفت:۱۰هزار و ۷۶۹ مورد خدمات پرستاری و بالینی نوارقلب، قند خون و فشارخون، تزریقات، پانسمان، سرم‌تراپی، گچ‌گیری، بخیه و همین طور بیش از ۱۹۹ ماموریت واحد امداد و انتقال بیمارستان برای انتقال بیماران و درخواست آمبولانس در ایام تشریق داشته‌ایم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۱ هزار و ۲۳۶ نسخه در بیمارستان و ۹ هزار و ۶۶۶ نسخه در درمانگاه‌ها پذیرش شده است.

وی گفت: وضع همه حجاج ایرانی رضایت بخش است و انشاء اله با سلامتی کامل به ایران اعزام خواهند شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این دزدان حرفه ای پارکینگ خانه ها شکار دوربین های مداربسته شدند + عکس