تولید سالانه 1200 تن گوشت شترمرغ در استان سمنان


تولید سالانه 1200 تن گوشت شترمرغ در استان سمنان

سمنان- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: سالانه یک هزار و 200 تن گوشت در 13 واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت 13 هزار و 87 قطعه این استان تولید می‌شود.

مصطفی شاه‌حسینی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: استان سمنان در مجموع دارای ۶۱ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۵۵ هزار و ۴۴۳ قطعه است که برخی از واحدها در مرحله تولید و برخی دیگر در مرحله سرمایه‌گذاری است.

وی افزود: در ۱۳ واحد پرورش شترمرغ که به بهره برداری رسیده است سالانه نزدیک به ۳۰ هزار قطعه جوجه شترمرغ تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از ۶۱ واحد پرورش شترمرغ در استان سمنان، ۳۱ واحد در حال ساخت‌ و ساز و تکمیل است و در سال‌های ۹۸ تا ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۷ فرد دیگر نیز مجوزهای اولیه برای ایجاد واحدهای پرورش شترمرغ را از سازمان جهاد کشاورزی اخذ کرده‌اند.

شاه‌حسینی با بیان اینکه در استان سمنان بستر و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش شترمرغ وجود دارد، گفت: اقلیم مناسب استان سمنان، دارا بودن تعداد روزهای آفتابی در طول سال و هم‌جواری با استان تهران برای عرضه محصولات سبب شده تا علاقه‌مندان زیادی در بخش پرورش شترمرغ سرمایه‌گذاری کنند.

وی تصریح کرد: این استان به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مرکز کشور استانی امن و دارای ظرفیت‌های فراوان محیطی و اجتماعی برای رسیدن به اهداف بلندمدت توسعه است.

شاه‌حسینی با بیان اینکه تاکنون تشکلی در این صنعت ایجاد نشده و افراد به‌طور انفرادی فعالیت می‌کنند، افزود: ایجاد تعاونی شترمرغ داران استان موجب تقویت هم‌افزایی و انسجام برای توسعه و عرضه محصولات شترمرغ و همین‌طور ارتقاء توان اقتصادی افراد این صنف می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تصریح کرد: با تلاش کارشناسان این معاونت و همکاری اداره کل تعاون روستایی استان زمینه‌های اولیه ایجاد تشکل شترمرغ‌داران انجام‌شده و در آینده نزدیک تعاونی شترمرغ داران در سمنان ایجاد می‌شود.

/۷۴۰۸/۷۳۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد غروب | 7 انشا زیبا کوتاه و بلند با موضوع غروب برای محصلین