حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور


حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی از حضور استان در چهارمین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر کشور با محوریت «نقش روستائیان و عشایر در سال رونق تولید» خبر داد.

«حسین حسین پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: عشایر خراسان جنوبی با توان بالا در چهارمین نمایشگاه توانمندی ‌های روستائیان و عشایر کشور شرکت خواهند کرد.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با محوریت «نقش روستائیان و عشایر در سال رونق تولید» در آستانه برگزاری است، گفت: استان خراسان جنوبی دارای توانمندی و ظرفیت های بالایی است و این نمایشگاه ها می‌تواند بستر مناسبی جهت ارائه این توانمندی و ظرفیت‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی و عرضه ظرفیت‌های تولیدی عشایر استان است.

حسین پور بیان داشت: در این نمایشگاه تشکل های عشایری خراسان جنوبی از جمله صندوق خرد زنان عشایری در حوزه‌های مختلفی از قبیل بومگردی‌های عشایری، گیاهان دارویی، صنایع دستی، محصولات تولیدی لبنی حضور خواهند داشت و گوشه‌ای از عملکرد خود را در خدمت رسانی به عشایر در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: چهارمین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور از 24 تا 27 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران با حضور اقوام و عشایر و ایلات مختلف کشور برگزار خواهد شد.

حسین پور از پرداخت 2 نوع تسهیلات بمنظور افزایش رونق تولید، بهبود سطح معیشت خانوار های عشایری، پایداری شغلی، تولید گوشت قرمز و تامین علوفه مورد نیاز دام های عشایر استان خبر داد و افزود: تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت 5 ساله با نرخ 4 درصد به عشایر، تشکل های عشایری و صندوق های خرد زنان عشایر پرداخت می شود که سقف تسهیلات اعطایی برای تشکل ها 2 میلیارد تومان و عشایر 20 میلیون تومان است.

به گفته وی همچنین تسهیلات سرمایه در گردش یکساله با نرخ 10 درصد نیز جهت افزایش تولید در زنجیره گوشت قرمز به عشایر پرداخت می شود که سقف این تسهیلات به ازای هر راس دام حداکثر 400 هزار تومان است.

مدیر کل امور عشایر خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 5 ساله به یک هزار و 84 نفر و 5 تشکل عشایری و بیش از 22 میلیارد تومان تسهیلات یکساله با نرخ 10 درصد پرداخت شده است.

حسین پور با اشاره به اینکه در سال جاری نیز تاکنون بیش از 4 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه 5 ساله 4 درصد و 25 میلیارد تومان تسهیلات یکساله 4 درصد (سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه) ابلاغ شده است، تاکید کرد: عشایر استان می توانند درخواست تسهیلات خود را به اداره امور شهرستان مقیم ارائه دهند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی