حمایت پارک علم و فناوری از دانش آموزان ایده پرداز گلستانی


حمایت پارک علم و فناوری از دانش آموزان ایده پرداز گلستانی

گرگان - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: دانش آموزان گلستانی صاحب ایده و دارای خلاقیتی نو که بتواند به رفع معضل و مشکلی کمک کنند توسط پارک علم و فناوری استان مورد پشتیبانی و حمایت قرار می گیرند.

مهدی غفاری چهارشنبه شب در مراسم افتتاح اولین رویداد کارآفرینی دانش آموزی گلستان در گرگان اظهار داشت: کارشناسان و متخصصان، به این دانش آموزان راه های تبدیل ایده به نمونه سازی و تجاری سازی و روش های جذب سرمایه گذار برای طرح ها را آموزش خواهند داد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد ریالی در یک رویداد استارتاپی در گرگان، خاطرنشان کرد: ارزش ایده‌ پردازی و رفع یک نیاز کمتر از درس خواندن نیست.

وی با بیان این که ایده یابی مناسب یکی از راهکارهای توسعه کسب و کار است افزود: دانش آموزان باید به پتانسیل و فکر خود ایمان داشته باشند و نوآوری و خلاقیت ارتباطی به مدرک تحصیلی و سن ندارد.

رییس پارک علم و فناوری گلستان ادامه داد: با مشاهده شرکت‌ های سرمایه‌ دار دنیا به این نتیجه می رسید که دیگر ساخت کارخانه‌ های بزرگ در مکانی وسیع درآمدزایی نمی‌ کند، بلکه ایده های خلاق حرف اول تولید ثروت را می زنند.

وی به انتخاب رشته دانش آموزان به عنوان یک معضل اساسی بعد از کنکور برای وجود و یا ایجاد بازار کار بعد از فارغ التحصیلی اشاره کرد و گفت: هیچ رشته‌ ای جز پزشکی و پرستاری و چند رشته دیگر بازار کار قطعی ندارد و از سوی دیگر هم هیچ رشته‌ ای نیست که نتوانید برای آن شغل ایجاد کنید، بلکه ایجاد یک شغل قطعی و درآمدزا به باور دانش آموزان بستگی دارد.

وی از راه اندازی یک مرکز نوآوری جدید در گرگان خبر داد و یادآور شد: مرکز فعلی که در مرکز استان وجود دارد، پاسخگوی نیازها و درخواست های ایده پردازان نیست.

رویداد کارآفرینی دانش آموزی (رکاد) یک رویداد آموزشی تجربی است که با هدف ایجاد فرهنگ نوآوری و کارآفرینی دانش‌آموزی و ایجاد انگیزه و روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در نسل جوان و پویای جامعه با رویکرد ایجاد کسب‌ و کارهای نوپای فناورانه برگزار می شود.

این رویداد از روز سه شنبه به مدت سه روز و با حضور تعداد ۱۳۰ دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع تحصیلی نهم تا دوازدهم در دانشگاه گلستان در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان