اجرای طرح ادغام طب سنتی و ایرانی در اردکان، کارشناسی شود


اجرای طرح ادغام طب سنتی و ایرانی در اردکان، کارشناسی شود

یزد - ایرنا - نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی، وجود دانشکده طب ایرانی در کنار مراکز متعدد آموزشی و بهداشتی در شهرستان را فرصتی مغتنم برای اجرای طرحِ پایلوت ادغام دانست و خواستار بررسی کارشناسی و رفع مشکلات احتمالی شد.

"محمدرضا تابش" چهارشنبه شب در نشست بررسی نحوه ادغام خدمات طب سنتی و ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان افزود: امروزه تولید محصولات ارگانیک بدلیل ماهیت سلامت محور آن در کانون توجه همگانی قرار گرفته و طب ایرانی نیز که شفابخش و برگرفته از دل طبیعت و علوم دانشمندان شهیر ایرانی و سرآمدان علم پزشکی است را نیز باید به خوبی پاس بداریم.

وی با بیان اینکه پیشرفت علم و زحمات اطباء و پزشکان و کادر درمانی را نفی نمی کنیم تصریح کرد: اما به طب سنتی که منبعث از دانش دانشمندان ایرانی از جمله حکیم بوعلی سینا است متعصب هستیم.

تابش ادامه داد: باید آموزشِ روش‌های موثر درمانی با اتکا به طب ایرانی و گیاهان دارویی را به فرزندان مان بیاموزیم و باور و آگاهی آنان را نسبت به طب سنتی و ایرانی ارتقا دهیم.

در این نشست که با حضور نماینده مردم اردکان، شمس اردکانی مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت، آسایی مشاور وزیر بهداشت، رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، رئیس سازمان نظام پزشکی یزد، فرماندار اردکان و جمعی از مدیران بهداشت و درمان شهرستان و اعضای هیات علمی دانشکده طب ایرانی اردکان برگزار شد پیرامون برخی مشکلات درمانی اردکان و نحوه ادغام خدمات طب سنتی و ایرانی در نظام شبکه بهداشت و درمان اردکان بعنوان پایلوت کشوری بحث و بررسی صورت گرفت.

طب سنتی در تمام دنیا مرسوم است و از آن استفاده میشود و کشورهایی مانند هند و چین از طب سوزنی یا هیپنوتیزم که بخشی از طب سنتی است بهره می برند ولی طب ایرانی طبی است که در آن از شیوه های طبی ابن سینا و رازی دو دانشمند بزرگ ایرانی بهره گرفته شده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد .

۷۵۴۴ / ۶۱۹۷


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آواز ماندگار؛ تمرین آواز استاد محمدرضا شجریان با همایون در 9 سالگی/ بنازم به این صدا ک...