لزوم تخصیص اعتبارات ملی به بهسازی جاده‌های کرمانشاه


لزوم تخصیص اعتبارات ملی به بهسازی جاده‌های کرمانشاه

کرمانشاه_ معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بر لزوم تخصیص اعتبارات ملی به بهسازی جاده‌های استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد سالاری ظهر امروز پنج شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه اظهار داشت: در بحث درون شهری در سال ۹۶ حدود ۱۲۳ نفر فوتی و در سال ۹۷ علی رغم بالا رفتن سفرها ۹۶ مورد فوتی داشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در تصادفات بیش شهری نیز در سال ۹۶ حدود ۳۵۲ نفر فوتی داشتیم که در سال ۹۷ این رقم به ۳۴۲ مورد رسید یعنی ۱۰ درصد کاهش داشتیم.

این مسئول با اشاره به پروژه های در دست اقدام استان کرمانشاه گفت: در این راستا آزادراه همدان کرمانشاه که در ادامه به پروژه آزادراه کرمانشاه حمیل متصل می شود و شاهد یک تحول بزرگ در حوزه راه های استان خواهیم بود.

سالاری پروژه دهکده لجستیک را نیز یکی از پروژه های مهم استان قلمداد کرد و ادامه داد: آزاد راه بیستون به سنقر، زیرسازی راه آهن در مسیر کرمانشاه-اسلام آباد با ۶۵ درصد و اسلام آباد-قصرشیرین ۲۵ درصد پیشرفت که این مسیر تا خانقین ادامه پیدا می‌کند نیز از دیگر پروژه های در دست اقدام هستند.

وی افزود: در حال حاضر راه آهن کرمانشاه دارای توجیه اقتصادی است و در زمینه مسافربری نیز با راه اندازی اداره کل راه آهن اقدامات خوبی صورت خواهد گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سال گذشته با تفاهمی که با راهداری داشتیم در مجموع به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان راه های اصلی را روکش کردیم و در مسیر علائم خطر و راهنمایی و رانندگی نیز نصب شده است.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی و تکمیل باند جدید فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه این فرودگاه دارای دو باند خواهد شد و تعداد هواپیماها به ۸ فروند افزایش خواهند یافت.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز اصلی در جاده های کرمانشاه شناسایی و مشکلات آنها مرتفع شد امسال نیز شناسایی ۱۰ نقطه دیگر را در دستور کار داریم.

سالاری ادامه داد: با بیمه های دولتی و خصوصی جهت رفع نقاط حادثه خیز صحبت‌هایی داشتیم که بیمه‌های دولتی به دلیل برخی مشکلات همکاری نکردند و بیمه‌های خصوصی نیز در حال اقدام کارشناسی هستند که چقدر می توانند از منابع بیمه ها برای رفع مشکلات نقاط حادثه خیز هزینه کنند.

وی گفت: در جهت نوسازی ناوگان عمومی حرکت هایی را انجام دادیم اما سیاست های وزارت راه و شهرسازی در این بخش جاذب نبود و بالا رفتن قیمت خودرو به یک معضل تبدیل شد و همین امر سبب شد که ما هنوز ناوگان را نتوانستیم نوسازی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ما بازارچه های متعددی در استان داریم که به کل کشور خدمات‌رسانی می‌کنند و روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کامیون از این بازارچه‌ها تردد دارند لذا نیازمند یک بخش اعتبارات ملی است چرا که خدماتی ملی از مبادی مرز ارائه می‌دهند.


به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد سالاری ظهر امروز پنج شنبه در پنجاه و هفتمین جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان کرمانشاه اظهار داشت: در بحث درون شهری در سال ۹۶ حدود ۱۲۳ نفر فوتی و در سال ۹۷ علی رغم بالا رفتن سفرها ۹۶ مورد فوتی داشتیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه افزود: در تصادفات بیش شهری نیز در سال ۹۶ حدود ۳۵۲ نفر فوتی داشتیم که در سال ۹۷ این رقم به ۳۴۲ مورد رسید یعنی ۱۰ درصد کاهش داشتیم.

این مسئول با اشاره به پروژه های در دست اقدام استان کرمانشاه گفت: در این راستا آزادراه همدان کرمانشاه که در ادامه به پروژه آزادراه کرمانشاه حمیل متصل می شود و شاهد یک تحول بزرگ در حوزه راه های استان خواهیم بود.

سالاری پروژه دهکده لجستیک را نیز یکی از پروژه های مهم استان قلمداد کرد و ادامه داد: آزاد راه بیستون به سنقر، زیرسازی راه آهن در مسیر کرمانشاه-اسلام آباد با ۶۵ درصد و اسلام آباد-قصرشیرین ۲۵ درصد پیشرفت که این مسیر تا خانقین ادامه پیدا می‌کند نیز از دیگر پروژه های در دست اقدام هستند.

وی افزود: در حال حاضر راه آهن کرمانشاه دارای توجیه اقتصادی است و در زمینه مسافربری نیز با راه اندازی اداره کل راه آهن اقدامات خوبی صورت خواهد گرفته است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: در سال گذشته با تفاهمی که با راهداری داشتیم در مجموع به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان راه های اصلی را روکش کردیم و در مسیر علائم خطر و راهنمایی و رانندگی نیز نصب شده است.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی و تکمیل باند جدید فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه این فرودگاه دارای دو باند خواهد شد و تعداد هواپیماها به ۸ فروند افزایش خواهند یافت.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز اصلی در جاده های کرمانشاه شناسایی و مشکلات آنها مرتفع شد امسال نیز شناسایی ۱۰ نقطه دیگر را در دستور کار داریم.

سالاری ادامه داد: با بیمه های دولتی و خصوصی جهت رفع نقاط حادثه خیز صحبت‌هایی داشتیم که بیمه‌های دولتی به دلیل برخی مشکلات همکاری نکردند و بیمه‌های خصوصی نیز در حال اقدام کارشناسی هستند که چقدر می توانند از منابع بیمه ها برای رفع مشکلات نقاط حادثه خیز هزینه کنند.

وی گفت: در جهت نوسازی ناوگان عمومی حرکت هایی را انجام دادیم اما سیاست های وزارت راه و شهرسازی در این بخش جاذب نبود و بالا رفتن قیمت خودرو به یک معضل تبدیل شد و همین امر سبب شد که ما هنوز ناوگان را نتوانستیم نوسازی کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: ما بازارچه های متعددی در استان داریم که به کل کشور خدمات‌رسانی می‌کنند و روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کامیون از این بازارچه‌ها تردد دارند لذا نیازمند یک بخش اعتبارات ملی است چرا که خدماتی ملی از مبادی مرز ارائه می‌دهند.

کد خبر 4693376

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دشمن امروز به دنبال جدایی و فاصله بین مردم و نظام است