جشن‌های عید غدیر در 32 بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود


جشن‌های عید غدیر در 32 بقعه متبرکه زنجان برگزار می‌شود

زنجان - ایرنا - برای شب عید غدیر، 32 بقعه و امامزاده استان زنجان آماده میزبانی از مردم و برگزاری جشن‌های ولایت است.

جشن های عید غدیر با عنوان «جشن علوی اکمال دین نبوی» برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در عظمت و بزرگی این عید همین بس که قرآن کریم تنها همین روز را مایه مایوس شدن کفار و اکمال دین دانسته و در باره آن فرموده است که «امروز دین شما را برایتان کامل و نعمت خود را بر شما تمام گردانیدم و اسلام را برای شما به عنوان آئینی برگزیدم».
حجت الاسلام جعفر جنتی افزود: چنین تعبیر بی نظیری نشان دهنده اهمیت والای اتفاق آن روز است و آن چیزی جز مساله امامت، ولایت، نظام و حکومت اسلامی و قضیه رهبری جامعه اسلامی نیست.

وی با این بیان که این عید بزرگ و آن اتفاق بی نظیر در آن روز که نجات بخش امت اسلامی است می بایست بیش از پیش تکریم و بزرگ شمرده شود، خاطرنشان کرد: به همین منظور اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان طبق سال های گذشته اقدام به برگزاری مراسم و بزرگداشت دهه امامت و ولایت کرده است.

حجت الاسلام جنتی گفت: همچنین در ۳۲ بقعه مجری طرح جشن غدیر، مجموعه نمایشگاهی "غدیر" که شامل ۱۲ عدد تابلو که شبهات غدیر را جواب داده است، دایر می شود.

ویبا اشاره به اجرای طرح منادیان غدیر در بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: تجلیل از افرادی که نامشان متبرک به نام مبارک امام علی(ع) است و تجلیل از سادات، واقفان، شعرا و نویسندگان عرصه غدیر از دیگر برنامه‌های دهه ولایت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بیان اینکه قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه و شاخص این استان در روز عید غدیر انجام می‌شود، افزود: در ۶ امامزاده شهرستان ابهر هم به فقرا اطعام خواهد داده شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال پنج مورد وقف در استان انجام شده است گفت: به برکت گسترش فرهنگ وقف، موقوفه آقا لطفعلی خان، ظهیرالدوله و تکیه مدیرالملک در رابطه با موضوع غدیر انجام شده اند.

استان زنجان ۱۳۲ بقعه متبرکه را در خود جای داده است.

۳۰۸۸



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


85 درصد آب شرب مصرفی زنجان از سفره‌های زیرزمینی تامین می‌شود