استفاده بانوان شاغل سرپرست خانوار از خانه‌های سازمانی تسهیل شود


استفاده بانوان شاغل سرپرست خانوار از خانه‌های سازمانی تسهیل شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از شاغلان از امکاناتی نظیر خانه‌های سازمانی بهره‌مند هستند و باید این امکانات به طور برابر به زنان سرپرست خانوار شاغل که حامی ندارند نیز تعلق گیرد تا گوشه‌ای از مطالبات و مشکلات‌شان رفع شود.

فاطمه فاضلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوان شاغلی که سرپرست خانوار هستند جمعیت قابل توجهی را در ادارات سیستان و بلوچستان تشکیل می دهند و با توجه به اینکه بار زندگی را به تنهایی بدوش می کشند، نیازمند حمایتی جدی از سوی مسئولان ارشد دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی گفت: براساس بررسی‌های انجام شده یکی از مهمترین دغدغه‌های زنان شاغل سرپرست خانوار نبود مسکن است که از اداره کل راه و شهرسازی و بانک مسکن استان انتظار است در طرح‌هایی نظیر مسکن مهر و دیگر پروژه‌های مسکن تسهیلات و ملاحظات ویژه‌ای را برای این بانوان لحاظ کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح تکریم خانواده را جدی گرفته و به طور دقیق پیگیر شرایط زنان سرپرست خانوار شاغل باشند، افزود: کیفیت کار شاغلان در صورتی ارتقا خواهد یافت که دغدغه‌های معیشتی کمتری داشته باشند.

وی بیان کرد: یک زن سرپرست خانوار دغدغه‌ها و مشکلات متعدد زندگی را به تنهایی بر دوش می‌کشد و علاوه بر مدیریت زندگی و خانواده، در جامعه نیز مشغول فعالیت است و برای افزایش نشاط در جامعه و کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، رسالت مهمی بر دوش مدیران بالادستی آنان است.

فاضلی ادامه داد: یکی از مهمترین الویت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان، تلاش و سیاست گذاری در راستای توسعه‌ پایدار و همه جانبه بانوان استان است و شمار بالای زنان سرپرست خانوار در این استان نیز این فرایند را با مشکل روبرو کرده است.

وی همچنین بررسی وضعیت مطالبات و مشکلات زنان سرپرست خانوار شاغل را محور و دستور نشست اجلاس آتی مجمع مشورتی بانوان استان عنوان کرد و گفت: در این نشست مهمترین مشکلات و مطالبات زنان سرپرست خانوار شاغل طی رایزنی با مدیران مرتبط پیگیری خواهد شد.

۹۹۲۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022