دولت منصور هادی حاشیه تمسخرآمیز بحران عربستان و امارات


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) ، تلویزیون المسیره با اشاره به اینکه دولت مستعفی یمن و ریاض در باتلاقی از دروغ‌ها و تناقضات فرورفته اند، اعلام کرد: دولت...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ، تلویزیون المسیره با اشاره به اینکه دولت مستعفی یمن و ریاض در باتلاقی از دروغ‌ها و تناقضات فرورفته اند، اعلام کرد: دولت رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن به حاشیه تسمخرآمیز بحران عربستان و امارات تبدیل شده است.
پس از آنکه عربستان و امارات همچون عصایی به دولت به اصطلاح قانونی یمن تکیه کردند، اکنون این دولت به منزله تنگنایی برای این دو کشور تبدیل شده است و سخن گفتن آن‌ها از این دولت در رسانه‌ها و اظهارات سیاسی، به منزله به سخره گرفتن آن است.
گزارشگر این شبکه گزارش داد: عبدالملک بدرالدین دبیر کل جنبش انصارالله یمن در سخنان خود به این موضوع اشاره کرد که امارات و عربستان دولت به اصطلاح قانونی یمن را به سخره می‌گیرند.
دبیر کل انصارالله گفت: «منصور هادی را به عنوان رئیس جمهور یمن به رسمیت می‌شناسند و می‌گویند وی به کشور خود سفر می‌کند. این بدان معناست که در یمن حضور نمی‌یابد؛ مگر برای انجام سفر.»
گزارشگر این شبکه افزود: بسیاری می‌گویند چرا منصور هادی دستکم به منطقه‌ای محدود در هر جایی از یمن مستقر نمی‌شود؟ شاید قضیه از کنترل خارج شده باشد؛ به طوری که شکست سیاسی و نظامی ائتلاف در یمن، بر تصورات ریاض و ابوظبی و حامیان بین المللی آن‌ها درباره انتقال به اصطلاح دولت قانونی یمن به منطقه‌ای در یمن، خط بطلان کشید.
بر اساس راهبرد این کشور‌ها در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، باید شرایط به گونه‌ای میشد که منطقه‌ای سیاسی و نظامی در یمن تحت فرمان عربستان و با حمایت سازمان ملل باشد.
با گسترش حضور امارات و عربستان در جنگ تجاوزگرانه علیه یمن، دولت به اصطلاح قانونی به منزله حاشیه‌ای تبدیل شد و منصور هادی هر از گاهی برای گرفتن عکس‌های یادگاری فرستاده می‌شد.
این حضور ناچیز منصور هادی به تمسخر سیاسی و رسانه‌ای تبدیل شد. حل حوادث اخیر در عدن به ایجاد هیچ گونه تغییری نخواهد انجامید که به برون رفت به اصطلاح دولت قانونی و ائتلاف سعودی از میان آواره‌های دروغ‌ها و تناقض‌های آن‌ها طی سال‌های گذشته منجر شود.
این موضوع به بحرانی تبدیل شده است که دولت منصور هادی همچون حاشیه تمسخرآمیز این بحران است.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها