چیپست پرچمدار بعدی هواوی از ضبط ویدئو 4K 60 fps پشتیبانی می کند


چیپست پرچمدار بعدی هواوی از ضبط ویدئو 4K 60 fps پشتیبانی می کند

هرچند گوشی‌های هواوی دست کم طی چند سال اخیر از نظر عملکرد دوربین و به‌کارگیری فناوری‌های جدید بسیار خوب عمل کرده‌اند، اما همواره در ضبط ویدئو ضعف داشته‌اند و حتی هیچ یک از پرچم‌دارهای هواوی قادر به ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری بیش از 30 فریم در ثانیه نیستند. این در حالی است که گوشی‌های اپل از زمان معرفی iPhone 8 و گوشی‌های سامسونگ از زمان...

هرچند گوشی‌های هواوی دست کم طی چند سال اخیر از نظر عملکرد دوربین و به‌کارگیری فناوری‌های جدید بسیار خوب عمل کرده‌اند، اما همواره در ضبط ویدئو ضعف داشته‌اند و حتی هیچ یک از پرچم‌دارهای هواوی قادر به ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری بیش از 30 فریم در ثانیه نیستند. این در حالی است که گوشی‌های اپل از زمان معرفی iPhone 8 و گوشی‌های سامسونگ از زمان Galaxy S9 چنین توانایی دارند.

به گزارش وب سایت Neowin که در کنفرانس هفته گذشته هواوی با محوریت توسعه دهندگان در شنژن چین حضور داشته‌اند، این کمپانی تأیید کرده چیپست آتی Kirin 990 از ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری 60 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. چیپست جدید Kirin 990 در گوشی‌های پرچم‌دار هواوی استفاده خواهد شد، بنابراین می‌توان انتظار ضبط ویدئو 4K با نرخ فریم برداری 60 فریم در ثانیه را از پرچم‌دارهای آتی این کمپانی داشت.

چیپست پرچمدار بعدی هواوی از ضبط ویدئو 4K 60 fps پشتیبانی می کند

حسگر دوربین تنها نیمی از معادله بیشینه نرخ فریم برداری در ضبط ویدئو را تشکیل می‌دهد و بخش دیگر آن به چیپست وابسته است. البته بیشینه وضوح عکاسی نیز به چیپست وابسته است اما معمولاً چیپست ها به اندازه کافی در عکاسی قوی هستند و محدودیت خاصی را پدید نمی‌آورند.

انتظار می‌رود هواوی در گوشی‌های سری Mate 30 که هنوز معرفی نشده‌اند، از چیپست جدید Kirin 990 با مودم 5G مجتمع Balong 5000 استفاده کند. به‌کارگیری مودم مجتمع که IP بخشی از SoC است، باعث اشغال فضای کمتر می‌شود. این در حالی است که به‌کارگیری مودم 5G مجزا به طرز چشمگیری فضای داخلی گوشی را بیشتر اشغال می‌کند.

در عین حال شایعاتی از Kirin 985 نیز به گوش می‌رسد که می‌تواند همان Kirin 980 نسل فعلی با مودم 5G مجتمع باشد. البته شانس معرفی Kirin 990 بیشتر است.

در حال حاضر انتظار می‌رود هواوی در روز 19 سپتامبر از گوشی‌های سری Mate 30 با شارژ سریع به یسیم 25 واتی و شارژر سیمی 40 واتی Super Charging رونمایی کند. همچنین وجود دو دوربین 40 مگاپیکسلی متصور است.

آن‌طور که به گوش می‌رسد، هواوی از یک صفحه نمایش 6.71 اینچی OLED با نرخ نوسازی تصویر 90 هرتز و ناچ waterfall استفاده کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان