کمبود آب روستاهای چسبیده به مشهد از شبکه آب شهری تامین می شود


کمبود آب روستاهای چسبیده به مشهد از شبکه آب شهری تامین می شود

مشهد- ایرنا- بر اساس تصمیم های اتخاذ شده کسری آب شرب تمام روستاهای چسبیده به مشهد از شبکه آب شرب این کلانشهر تامین خواهد شد.

بخشدار مرکزی مشهد روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلی برای تامین ذخایر آب شرب روستاهای چسبیده به مشهد وجود ندارد.

ابوطالب سرابیان افزود: با توجه به دریافت گزارش هایی از بروز دل درد ناشی از کیفیت نامطلوب آب شرب در روستاهای گرجی علیا و کاظم آباد، نمونه گیری و آزمایش آب شرب از منازلی که مدعی کیفیت نامطلوب آب بودند انجام شد که نتایج آزمایش ها نشان دهنده کیفیت مطلوب و مناسب آب شرب مصرفی آنهاست.

وی جمعیت دو روستای یاد شده را بیش از ۶ هزار نفر عنوان کرد و اظهار داشت: پیش از این نیز مشکل کمبود آب در روستاهای همت آباد و گرجی سفلی که در مجموع ۱۷ هزار نفر جمعیت دارند، با اتصال به شبکه آب شرب مشهد و حفر یک چاه آب رفع شد.

شرکت آب و فاضلاب روستایی (آبفار) شهرستان مشهد ۹۸.۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان را زیر پوشش دارد.

براساس اعلام آبفار مشهد از ۳۵۶ روستای این شهرستان با جمعیت ۳۰۳ هزار و ۹۸۶ نفر، ۲۳۱ روستا در سه بخش احمدآباد، رضویه و مرکزی با ۲۹۹ هزار و ۳۳۹ نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی هستند.

شمار مشترکان این شرکت در شهرستان مشهد ۹۸ هزار و ۹۱۲ مشترک است و آب و فاضلاب روستایی مشهد با ۳۳ نفر نیروی اداری و پنج شرکت پیمانکار بهره بردار، خدمات رسانی به این جمعیت را بر عهده دارد.

۱۲۵ آبادی و روستا که بیشتر شامل روستاهای کم جمعیت و فاقد دهیاری است زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی مشهد قرار ندارند و آب شرب برخی از آنها به صورت خودگردان توسط دهیاری ها تامین می شود و در حال حاضر آب رسانی به ۳۸ روستای این شهرستان نیز به صورت سیار و با تانکر انجام می شود.

۶۸ روستا به مشهد چسبیده و در حریم این کلانشهر قرار دارند.

۳۲۲۱/۶۰۵۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد