آغاز فصل صیادی ماهی متو در قشم


آغاز فصل صیادی ماهی متو در قشم

قشم - ایرنا - صیادان پرساینر جزیره قشم پس از 45 روز تعطیلی از اول شهریورماه دوباره تورهای خود را برای صید ماهی‌های متو و ساردین به دریا می‌اندازند.

مدیرعامل تعاونی صیادی رَمچاه عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۶ هزار نفر از صید تا فروش ماهی خشک در قشم فعالیت می‌کنند که پس از پایان فصل تعطیلی صید، دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

علی اسلامی رمچاهی افزود: صیادان روستاهای رَمچاه، ریگو، مِسِن، تُنبان، سَلَخ و به ویژه صیادان جزیره لارک به خوبی قانون تعطیلی صید را رعایت کردند که این امر جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: قانون ممنوعیت صید ماهی مطابق تقویم ابلاغی از سوی کمیسیون صید شیلات استان هرمزگان و شهرستان قشم به جامعه صیادی ابلاغ شده‌است.

مدیرعامل تعاونی صیادی رمچاه تصریح کرد: تعطیلی صید ماهی با هدف حفظ ذخایر پایدار و ازدیاد ماهی‌های دریا در زمان زاد و ولد آبزیان اعمال می‌شود.

آغاز فصل صیادی ماهی متو در قشم

وی افزود: برنامه ریزی در حال انجام است که در سال آتی طرح دریابست با موضوع ممنوعیت هرگونه صید در سواحل استان هرمزگان رخ بدهد که این امر می‌تواند تاثیر مثبتی بر حفظ گونه های مختلف آبزیان خلیج فارس شود.

اسلامی رمچاهی درباره اختصاص زمین از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به فعالان حوزه ماهی خشک اظهارکرد: مقرر شده بود که این سازمان تا ۲۰ تیرماه زمین‌های مورد نظر را در اختیار تعاونی‌ها قرار دهد تا عملیات تسطیح و آماده‌سازی سایت‌ها انجام شود.

وی گفت: با وجود مساعدت و تلاش های بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد قشم، تا کنون این امر محقق نشده است و فعالان ناگزیر شدند در زمین های قبلی فعالیت خود را آغاز کنند.

مدیرعامل تعاونی صیادی رَمچاه خاطرنشان کرد: با توجه به صید هر روزه و انجام فعالیت به صورت مستمر امکان جابجایی تا آخر دوره صیادی میسر نیست.

شهرستان شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده‌است.

۷۵۰۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی