جهاددانشگاهی زمینه‌های گردشگری سلامت را در بوشهر فراهم کند


جهاددانشگاهی زمینه‌های گردشگری سلامت را در بوشهر فراهم کند

‌رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر عنوان کرد: جهاددانشگاهی می تواند با احداث مرکز تخصصی دندانپزشکی در یک منطقه ویژه و یک چشم انداز صحیح زمینه‌های گردشگری سلامت را در استان بوشهر فراهم کند.

‌سعید کشمیری با حضور در دفتر ایسنا منطقه بوشهر گفت:‌ مجموعه جهاددانشگاهی را به سبب استراتژی ها و نوع نگاه و حیطه فعالیت های این نهاد بسیار دوست دارم، چون خروجی دارد. در کشور ما فرصتی برای از دست دادن نیست‌، همچنین جوانان بسیاری با مدرک و بدون مهارت داریم اما برنامه‌ای برای استفاده از تخصص این جوانان وجود ندارد.

وی با اشاره به معضل اشتغال و نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اشتغال معلول است نه علت. در هر کشوری در یک بازه زمانی نیروی انسانی توانایی کار و فعالیت را دارد، ما الان در پنجره فرصت و کار قرار داریم و مجموعه جهاددانشگاهی می تواند با استفاده از فعالیت های کارآفرینانه و نوآورانه به برطرف کردن معضلات اقتصاد و اشتغال کمک نماید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: استان بوشهر فرصت ها و ظرفیت های زیادی دارد و جهاددانشگاهی می تواند این ظرفیت ها را به کار گرفته و شرایط استفاده از فرصت های موجود را برای جوانان و نیروی جویای کار فراهم نماید.

کشمیری تاکید کرد: جاذبه های گردشگری، صنعت، فرصت ها و ظرفیت های سواحل و کرانه‌ای که با راه اندازی اتاق فکر متشکل از نخبگان و متخصصان می توان از تمام این فرصت‌ها در راستای توسعه و پیشرفت بهره گیری کرد.

وی با اشاره به برنامه ریزی و تعریف فرصت و راهکار خاطرنشان کرد: باید از فرصت های موجود برای ایجاد اشتغال استفاده شود، زیرا هر شغل باعث کاهش جرم می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با اشاره به ظرفیت فوق العاده ی توریسم درمانی اظهار کرد: با توجه به پایین بودن قیمت ها و ظرفیت پزشکان، جهاددانشگاهی می تواند با احداث مرکز تخصصی دندانپزشکی در یک منطقه ویژه و سپس بیماریابی با یک چشم انداز صحیح زمینه‌های گردشگری سلامت را در استان بوشهر فراهم کند.

سعید کشمیری با بیان اینکه باید کمبودها احصاء شود، تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن تولیدات داخلی، نیروی انسانی و پزشکان خوب، و نرخ پایین مصوب می توانیم در حوزه های درمانی فعالیت قابل توجهی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استان بوشهر با داشتن مرکز بین المللی و تخصصی دندانپزشکی، تبدیل به یک هاب منطقه ای برای کشورهای همسایه باشیم و در کنار آن تورهای درمانی-تفریحی تعریف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جاهایی که خودمان نتوانسته ایم کار کنیم؛ دوست داریم جهاددانشگاهی وارد شود، گفت: جهاددانشگاهی استان بوشهر می تواند آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص طبی را به عنوان کمبودهای استان بوشهر راه‌اندازی نماید.

‌نگاه ایسنا در انتشار اخبار توسعه‌ای است

‌رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر هم در این جلسه عنوان کرد: رویکرد ‌ایسنا نگاه توسعه‌ای و انتشار اخبار خوب، مفید و امیدبخش است، همانگونه که رهبر معظم انقلاب این سفارش را به خبرنگاران ایسنا داشته است.

به گزارش ایسنا، علی احمدی‌زاده ‌اظهار کرد: در حوزه‌های موردنیاز مانند آموزش، پژوهش، فرهنگی، پزشکی و درمانی، اشتغال و غیره ورود کرده‌ و دوره‌های آموزشی را بر اساس سرفصل‌های کاربردی و اشتغال‌محور همراه با اتصال به بازار کار تعریف و دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌های منعقد شده با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها افزود: در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی، و فرهنگی با داشتن کادر تخصصی و استفاده از نیروهای جوان و نخبه آمادگی همکاری در حوزه‌های مختلف را داریم.

رییس جهاد دانشگاهی بوشهر با تاکید بر اهمیت مقوله فرهنگ در زندگی اجتماعی مردم و اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت و نقش رسانه در سرتاسر دنیا، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا از افتخارات جهاد دانشگاهی هستند.

احمدی زاده عنوان کرد: از ابتدای تاسیس جهاددانشگاهی در استان بوشهر دغدغه من این بود که ‌ایسنا نیز در استان تاسیس شود و به دنبال مقدمات حضور این رسانه در استان بودیم، استاندار محترم نیز همواره بر راه‌اندازی خبرگزاری دانشجویان ایران در جهت کمک به توسعه استان تاکید داشته است.

وی با اشاره به تاسیس دفتر منطقه‌ای ایسنا در بوشهر گفت: ابتدای سال جاری توانستیم به عنوان آخرین و سی و یکمین دفتر منطقه‌ای کشور، دفتر ایسنا در بوشهر را راه اندازی نماییم.

‌احمدی زاده تاکید کرد: از جمله مزیت‌ها و مشخصه‌های ایسنا بی‌طرف بودن و دانشگاهی بودن آن و همچنین استفاده از نیروی جوان و دانشگاهی است که امیدواریم که با حمایت مردم و مسئولان در این حوزه نیز بتوانیم مفید واقع شویم.


انتهای پیام

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا