کلیبر قطب تولید زغال اخته در آذربایجان شرقی


کلیبر قطب تولید زغال اخته در آذربایجان شرقی

تبریز - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تولید زغال اخته به عنوان یکی از تولیدات مهم و منحصر به فرد کلیبر محسوب می‌شود،گفت: این شهرستان با تولید 40 درصد از این محصول رتبه اول استانی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش شنبه ایرنا، اکبر فتحی در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره زغال اخته در کلیبر اظهار کرد: برای حل مشکل بازار در خرید محصول زغال اخته، از دوم شهریور ماه تعاونی روستایی خرید آن را آغاز و با قیمت بلالی بازار از تولید کنندگان خریداری می شود.

وی اهداف مهم برگزاری جشنواره زغال اخته را معرفی این محصول به عنوان گیاه دارویی دانست و گفت: با توسعه و مصرف زیاد این محصول به عنوان گیاه دارویی می توان مشکلات فروش و بازار این محصول را برطرف نمود.

فتحی زغال اخته را برند شهرستان کلیبر معرفی کرد و افزود: بیمه این محصول در ستاد بیمه آذربایجان شرقی تصویب و در لیست پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور قرار دارد و امیدواریم به زودی این امر محقق گردد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی حمایت می کند، گفت: سرمایه گذارانی که بخواهند در این شهرستان و در حوزه فرآوری زغال اخته اقدام نماید از تسهیلات ۶ درصدی برخوردار خواهند شد.

شهرستان ککلیبر با 100 هزار نفر جمعیت در 180 کیلومتری شمال شرق تبریز در دل جنگل های ارسباران واقع شده است.

۶۱۳۲/518


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عزاداری خیابانی مردم تبریز در سوگ شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)