13 طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود


13 طرح صنعتی و معدنی در خراسان جنوبی افتتاح می‌شود

بیرجند - ایرنا - همزمان با هفته دولت 13 طرح صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری بیش از 465 میلیارد ریال در استان خراسان جنوبی به بهره‌ برداری می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مجموع سرمایه‌گذاری برای طرح‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی هفته دولت را یک هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با بهره‌برداری از ۱۳ طرح صنعتی و معدنی زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر در استان فراهم می‌شود.

داود شهرکی از افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی در ۶ شهرستان خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از مجموع طرح‌ها، پنج طرح در شهرستان طبس، سه طرح در فردوس، ۲ طرح در بیرجند، و شهرستان‌های قاینات، سربیشه و بشرویه هر کدام یک طرح افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین عملیات اجرایی ۲ طرح دانه‌بندی منیزیت و تولید جرم و آجر نسوز با اشتغال پیش‌بینی شده ۲۰۵ نفر در شهرستان سربیشه آغاز می‌شود.

وی درباره طرح تولید جرم و آجر نسوز سربیشه گفت: ظرفیت تولید سالانه این طرح ۹۶ هزار تن، سرمایه‌گذاری آن ۹۲۰ میلیارد ریال و میزان اشتغال طرح ۱۸۰ نفر پیش بینی شده است.

شهرکی افتتاح پروژه دانه‌بندی زغال‌سنگ طبس را از جمله پروژه‌های شاخص هفته دولت اعلام و اضافه کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال و تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن زمینه اشتغال ۱۵ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی گفت: همچنین طرح‌های تولید و توزیع فرش دستباف با ظرفیت تولید سالانه سه هزار و ۵۰۰ مترمربع و سرمایه‌گذاری هفت میلیارد ریال و اشتغال ۶۰ نفر از دیگر پروژه‌های مهم قابل افتتاح در شهرستان طبس است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به افتتاح طرح تولید کنسانتره آهن در طبس اشاره و بیان کرد: این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۶ نفر هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه چهارم معادن فعال کشور و رتبه چهارم اشتغال معادن کشور را به خود اختصاص داده است.

شهرکی گفت: در حال حاضر ۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان جنوبی شناسایی شده که زغال‌سنگ، منیزیت، سنگ‌های تزیینی، خاک‌های صنعتی، سنگ‌آهن، بازالت و مرمریت از جمله مهمترین این مواد معدنی است.

وی اظهار داشت: میزان ذخایر کشف شده معادن استان از ۲ هزار و ۴۲ میلیون تن در آغاز دولت یازدهم به سه هزار و ۷۰۰ میلیون تن در ابتدای سال جاری افزایش یافته که این رقم افزایش ۸۱ درصدی را نشان می‌دهد.

۷۵۵۷*۳۰۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!