نکات مهمی که در خرید پکیج باید بدانیم


نکات مهمی که در خرید پکیج باید بدانیم

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی در دنیای مدرن ساخت و تولید وسایل و ابزار آلاتی که رفاه و آسایش افراد را کامل‌تر کند رو به رشد است. در زمان‌های دور که زندگی‌ها شکل ساده‌تری داشت، افراد برای گرم کردن محیط زندگی خود، همچنین تامین آب گرم جهت استحمام و کارهای روزمره از وسایل ابتدایی بهره می‌گرفتند. گذشته‌ها برای تامین گرمای محیط و آب گرم مرکزی در...

با پیشرفت تکنولوژی و زندگی در دنیای مدرن ساخت و تولید وسایل و ابزار آلاتی که رفاه و آسایش افراد را کامل‌تر کند رو به رشد است. در زمان‌های دور که زندگی‌ها شکل ساده‌تری داشت، افراد برای گرم کردن محیط زندگی خود، همچنین تامین آب گرم جهت استحمام و کارهای روزمره از وسایل ابتدایی بهره می‌گرفتند.

گذشته‌ها برای تامین گرمای محیط و آب گرم مرکزی در ساختمان‌ها از موتورخانه استفاده می‌کردند. محلی در پایین‌ترین طبقه بناها برای این سیستم در نظر گرفته می‌شد که از طریق لوله‌کشی آب گرم کل ساختمان را تامین می‌کرد. در حال حاضر با افزایش آپارتمان‌نشینی و در دسترس بودن گاز طبیعی در اکثر نقاط، پکیج گرمایشی جایگزین سیستم موتورخانه شده و از مزایای بی شماری برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد استفاده از این نوع سیستم‌های گرمایشی را به سایر روش‌های تامین آب گرم ترجیح می‌دهند. چند نمونه از مزیت‌های پکیج می‌توان به مستقل شدن هر واحد، کاهش اتلاف انرژی، اشغال فضای کم اشاره نمود. وظیفه‌ی پکیج تامین آب گرم مصرفی همچنین آب گرم مورد نیاز سیستم‌های گرمایشی است. این سیستم‌ها از لحاظ موقعیت نصب به دو دسته‌ی زمینی و دیواری تقسیم می‌شوند. در ساختمان‌هایی با متراژ کمتر از 300 متر مربع پکیج دیواری توصیه می‌شود و این نوع سیستم‌های گرمایشی کاربرد گسترده‌ای دارند و به خوبی آب گرم مورد نیاز ساکنین را تامین می‌نمایند. اما در فضاهایی با متراژ بالاتر که نیازمند دستگاهی با قدرت و بازدهی بیشتر باشد، پکیج زمینی گزینه‌ی ایده‌آلی است. جهت خریدی مطمئن و بهینه بهتر است اطلاعات کافی در همان زمینه داشته باشیم و با ذهنی آگاه اقدام به خرید کنیم. در این مقاله قصد داریم نکات و عواملی که حین خرید پکیج دیواری باید در نظر گرفت و به آن توجه نمود مورد بحث قرار دهیم.

در حال حاضر سازنده‌های بسیاری در سراسر دنیا اقدام به ساخت انواع پکیج در ظرفیت‌های متفاوت نموده‌اند و هر ساله میلیون‌ها دستگاه را تولید و روانه بازار رقابت می‌کنند. پکیج‌های موجود در بازار در برندهای مختلفی از قبیل پکیج ایران رادیاتور، بوتان، فرولی، بوش، تاچی و دیگر برندها که برخی از آنها دارای سابقه‌ی طولانی و درخشان در این زمینه‌اند و برخی دیگر نیز تازه تاسیس شده و شرکت‌های نوپایی هستند اما به واسطه‌ی کیفیت مطلوبی که دارند به خوبی توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص دهند. علاوه بر مارک پکیج باید به گارانتی و خدمات پس از فروش شرکت تامین کننده توجه نمود، به این دلیل که بعد از خرید خدمات بی شماری از قبیل حمل رایگان، نصب و راه‌اندازی، سرویس‌دهی را متحمل می‌شوند.

با در نظر گرفتن نکاتی طلایی خریدی بهینه داشته باشید

همان‌طور که در بالا اشاره شد پکیج با توان گرمایشی متفاوتی تولید و عرضه می‌گردد، اما چگونه بفهمیم که کدام ظرفیت برای ما مناسب‌تر است. برای تعیین توان متناسب یکی از فاکتورهای اساسی متراژ فضای مورد نظر می‌باشد. به طور تقریبی و با اتکا به تجربه، گزینه‌ی پیشنهادی برای بناهایی کمتر از 120 مترمربع پکیج با توان گرمایشی 24 کیلو وات، و هر چقدر فضا بزرگتر شود به طور طبیعی توان گرمایشی بالاتری نیازمندیم. همچنین ارتفاع ساختمان و محل قرارگیری واحد تاثیر به سزایی در تعیین ظرفیت و توان گرمایشی پکیج دارد. علاوه بر متراژ ساختمان باید شرایط جغرافیایی محل را نیز در نظر داشت که هر چه هوا کوهستانی و سرد باشد توان مصرفی بالاتری نیاز داریم. یکی دیگر از نکات که هنگام خرید پکیج باید در نظر داشت توجه به مبدل پکیج است، وظیفه‌ی مبدل در پکیج انتقال حرارت به آب عبوری از پکیج می‌باشد. پکیج های گرمایشی به صورت دو مبدله و تک مبدله تولید و در بازار موجود می‌باشند. در مناطقی که میزان املاح آب شهری زیاد باشد استفاده از پکیج های تک مبدل به دلیل رسوب‌پذیری بسیار بالا توصیه نمی‌گردد. در دنیای مدرن امروزی و بهره‌گیری از تکنولوژی در ساخت وسایل بسیاری از تجهیزات از جمله پکیج دیواری از قافله عقب نمانده و با بهره‌گیری از فناوری روز سیستم‌هایی هوشمند با بازدهی بسیار بالا عرضه می‌نمایند. اکثر پکیج‌های موجود در بازار مجهز به مانیتور جهت نمایش اتوماتیک کد دستگاه می‌باشند که با استفاده از سیستم عیب‌یاب مشکل و خطای احتمالی پکیج را به صورت کد نمایش می‌دهند. با مراجعه به دفترچه راهنمای پکیج و یا سایت‌های مرجع معتبر به راحتی می‌توانید کد اخطاری را بازخوانی و از مشکل آن مطلع شوید.

هنگام خرید حتما دودکش ساختمان را در نظر بگیرید

ساختمان‌هایی که دودکش ساختمان به طور عمودی و ارتفاع آنها کمتر از 3 متر است توصیه می‌شود که پکیج از نوع فن‌دار استفاده شود. در صورتی که طول دودکش کمتر از 1 متر باشد بهتر است از پکیج بدون فن برای تامین آب گرم مورد نیاز استفاده شود. در این زمینه باید توجه داشت که پکیج های فن دار حین عملکرد دارای صدای بیشتری می‌باشند اما از نظر ایمنی سطح بالاتری نسبت به پکیج‌های بدون فن دارند، و گازهای سمی و دود حاصل از احتراق را به خوبی به خارج محیط انتقال می‌دهند.

با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و رعایت این نکات می‌توانید پکیج گرمایشی متناسب با نیاز خریداری کنید و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های اقتصادی جهت خرید و نگه‌داری پکیج، از اتلاف انرژی جلوگیری نمایید. علاوه بر این موارد باید به تعداد ساکنین، تعداد شیر آب ساختمان توجه نمایید. هر چه میزان باز و بسته شدن شیر آب در طول روز به توان گرمایشی بالاتر همچنین نوع مخزن‌دار آنها نیاز دارید که بدون نوسان و در کوتاه‌ترین زمان آب گرم مورد نیاز جهت استحمام و دیگر کارهای روزمره را تامین نمایند و همچنین بیشترین بازدهی را از پکیج داشته باشید.

با ملاحظه موارد ذکر شده هنگام مراجعه به بازار و مراکز فروش بدون شک می‌توانید خریدی مطمئن و مقرون به صرفه داشته باشید.

شما بازدید کننده عزیز می‌توانید با مراجعه به فروشگاه دما پویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های گرمایشی اقدام نمایید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گیم شات ارسال شده و گیم شات در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.
نکات مهمی که در خرید پکیج باید بدانیمنکات مهمی که در خرید پکیج باید بدانیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)