فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+


فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

حوادث رکنا : قاتل امام جمعه شهید کازرون سحرگاه امروز به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش رکنا، بعد از تایید حکم قصاص حمید درخشنده قاتل امام جمعه شهید کازرون در دیوان عالی کشور، سحرگاه امروز این حکم در مقابل هتل بیشاپور شهر کازرون به اجرا درآمد.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

حکم قاتل حجت‌الاسلام خرسند در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان فارس صادر و در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده بود که بر اساس آن به اجرای حکم در محل وقوع جرم تأکید شد.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

قاتل امام جمعه کازرون در آخرین لحظه چه گفت؟

به گزارش رکنا، قاتل حجت‌الاسلام خرسند تا آخرین لحظه هم اظهار ندامت نکرد. درخشنده نمی‌خواست بخشش شامل حالش شود

برادر امام جمعه فقید کازرون گفت: تمام شب گذشته با خانواده‌ام در تماس بودم و خواستار این شدم که اگر قاتل اظهار ندامت کرد مراسم اعدام را به تعویق بیندازیم.اما متاسفانه وی در مقابل خانواده‌اش، دادستان و برخی مسئولین علناً خود را نماینده امام زمان نامید و ذره‌ای از عملکرد خود اظهار ندامت نکرد.

حکم قصاص حمید درخشنده قاتل امام جمعه کازرون به حکم دیوان عالی کشور و استیذان رئیس قوه قضاییه سحرگاه امروز در ملأ عام به اجرا در آمد.

این حکم در حالی اجرا شد که بنا به گفته خانواده حجت‌الاسلام خرسند به قاتل فرصت داده شده بود تا از اقدام خود ابراز پشیمانی کند اما اصرار وی به این اقدام جنایت‌کارانه سبب شد تا حکم اعدام به مرحله اجرا در آید.

قاتل از اقدام خود ابراز پشیمانی نکرد

برادر امام جمعه فقید کازرون در پیامی با اشاره به اینکه اینجانب طی دو ماه گذشته از طریق یکی از دوستان با خانواده آقای درخشنده در ارتباط بودم، گفت: از آنها خواسته شد که در ملاقات با وی متقاعدش سازند تا با مشخص کردن عوامل پشت پرده جنایت شهادت امام جمعه مظلوم کازرون زمینه تخفیف در مجازات خود را فراهم کند اما متاسفانه وی هیچ همکاری در این زمینه نکرد.

حسین خرسند افزود: در مدت زمان ۴۸ ساعت گذشته از کانال‌های مختلف با خانواده ما تماس گرفتند و خواستار بخشش نامبرده شدند.تمام شب گذشته با فرزند ارشد شهید خرسند، برادرم حاج منصور و خواهرم در تماس بودم و خواستار این شدم که اگر اظهار ندامت کرد مراسم اعدام را به تعویق بیندازیم.اما متاسفانه امروز صبح چهارشنبه ششم شهریور ۱۳۹۸ وی در مقابل خانواده‌اش، دادستان و برخی مسئولین علناً خود را نماینده امام زمان نامید و ذره‌ای از عملکرد خود اظهار ندامت نکرد.

وی با اشاره به اینکه به هر حال عده‌ای دائماً نوشتند که در عفو لذتی است که در انتقام نیست، گفت: اگر کسی خود دوست ندارد که بخشش شامل حالش شود نمی‌توان وی را بخشید و متاسفانه حمید درخشنده تا آخرین لحظات به عقاید نادرست خود پایبند بود.

جزئیات پرونده

حجت‌الاسلام محمد خرسند امام جمعه کازرون ساعت ۳ و نیم بامداد چهارشنبه هشتم خرداد ۹۸ که در حال بازگشت از مراسم احیا بود، مقابل منزلش توسط حمید درخشنده مورد ضربات چاقو قرار گرفت و به‌ دلیل شدت جراحات وارده به لقاء‌الله پیوست.

حسب اظهارات همراه امام جمعه که راننده وی بوده است، حجت‌الاسلام خرسند بعد از پیاده شدن از خودرو، قصد ورود به منزل خود را داشته که فرد ضارب به بهانه عکس گرفتن با امام جمعه او را متوقف و به صورت ناگهانی با چاقو ضربات متعدد به وی وارد کرده و بلافاصله از محل فرار می‌کند.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

دستگیری قاتل

پس از گذشت تنها چند ساعت از وقوع قتل، عامل این جنایت به نام حمید درخشنده ۴۷ ساله ساعت ۱۲ ظهر ۸ خرداد ماه طی یک عملیات منسجم پلیسی در محلی موسوم به تپه شادی دستگیر شد.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

انگیزه قتل

استاد حوزه علمیه کازرون با اشاره به چرایی این حادثه گفته بود: قاتل امام جمعه هیچ‌گونه مشکل روحی و روانی و اعتیاد به مواد مخدر نداشته و آنچه در این‌باره به وی نسبت داده می‌شود دروغ است.

سهراب‌پور با اشاره به اینکه قاتل اصالتاً کازرونی و دارای عقاید انحرافی بوده است نسبت دادن این اقدام قاتل را به حوادث گذشته کازرون و ارتقاء سیاسی شهرستان تکذیب کرد.

وی افزود: یکسال از قاتل خبری نداشتیم و اخیرا که او را دیدم گفت قصد فروش خانه و مهاجرت به خارج دارد. این شخص در یکسالی که در کازرون نبود با گروه‌های ضاله در طالقان ارتباط داشته است.

استاد حوزه علمیه شهرستان کازرون با اشاره به اینکه قاتل چند روزی با لباس عربی، شال سبز روی سر، نقاب و سوار بر اسب در سطح شهر رفت و آمد داشته است، گفت: وی در روزهای اخیر (شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان)، منبری را در میدان شهدا تعبیه کرده بود و با مراجعه مکرر به امام جمعه کازرون از وی می‌خواهد تا آن شب را، در میدان شهدا سخنرانی کند.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

پیام رهبری انقلاب

رهبر معظم انقلاب در پی به شهادت رسیدن حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرسند امام جمعه کازرون پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به این شرح است: «بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم شهادت مظلومانه‌ی امام جمعه‌ی فعّال و موفّق کازرون، جناب حجةالاسلام آقای حاج‌شیخ محمد خرسند رضوان‌الله‌علیه را به عموم مردم مؤمن و انقلابی کازرون به‌ویژه ارادتمندان و مستفیدان از آن عالم بزرگوار و بالاخص خانواده‌ی گرامی و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

ایشان در شب قدر و پس از ساعاتی توسّل و تضرّع به لقاءالله پیوست و این نشانه‌ی پاداش بزرگ الهی به آن روحانی با اخلاص و پرتلاش است ان‌شاءالله.

از خداوند متعال علو درجات و حشر با اولیائش را برای ایشان مسئلت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۱۱ خرداد ۱۳۹۸»

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

تشییع و خاکسپاری

پیکر مطهر حجت‌‌الاسلام خرسند عصر یازدهم خردادماه از محل مقبره شهدای گمنام کازرون به طرف خیابان ابواسحاق تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز در قطعه ۴ شهدای امامزاده سید محمد نوربخش به خاک سپرده شد.

آغاز جلسه محاکمه

تحقیقات پرونده شهادت امام جمعه کازرون به‌صورت فوق‌العاده در دادسرای کازرون انجام و کیفرخواست این پرونده نیز صادر شد.

جلسه رسیدگی به پرونده قتل شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند امام‌جمعه شهرستان کازرون به صورت غیرعلنی صبح چهارشنبه دوازدهم تیرماه 98 در شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس به ریاست قاضی حسین رجایی‌نیا با حضور متهم و وکیل مدافع او و همچنین اولیای دم و با حضور رئیس و مستشاران شعبه اول آغاز و پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان وارد رسیدگی شد.

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

سعید غلامزاده مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس پیش‌تر گفته بود که با انجام آزمایشات از قاتل امام جمعه کازرون، مشخص شده است که وی در سلامت روحی و روانی کامل قرار دارد و طبق گفته‌های قاتل، طراحی و برنامه قتل از ماه‌های قبل تدارک دیده شده بود.

در متن کیفرخواست، نماینده دادستان با اشاره به اقرار صریح متهم و اظهارات شهود تقاضای مجازات متهم را از دادگاه مطرح کرد و در ادامه فرزند شهید خرسند به نمایندگی از اولیای دم از دادگاه تقاضای قصاص کرد.

پس از آن ریاست دادگاه با فراخواندن «حمیدرضا درخشنده» متهم پرونده به جایگاه، به ثبت اظهارات وی پرداخت و در بدو امر متهم با پذیرفتن اتهام وارده ضمن ابراز ندامت، از اولیاء دم حاضر در دادگاه تقاضای بخشش کرد.

وی با اعتراف به اینکه پیش از این نیز قصد ارتکاب چنین کاری را داشتم و در لحظه آخر منصرف شدم گفت: در شب حادثه زمینه را برای اجرای قصد خود فراهم دیدم.

درخشنده در انتهای دفاعات خود در پاسخ به دادگاه مبنی بر اینکه آیا از عمل خود پشیمان هستید صراحتاً پاسخ داد: « بله پشیمان هستم و اشتباه کردم.»

فیلم و عکس های دیده نشده از اعدام قاتل در کازرون / او پشیمان نبود / 16+

صدور حکم قصاص

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس پس از پایان این دادگاه با بیان اینکه قاتل در جلسه دادگاه نیز به جرم خود اعتراف کرد گفت: در رسیدگی به این پرونده همه جوانب قانونی رعایت شد و متهم از حضور وکیل برخوردار بود.

رئیس کل دادگستری استان فارس، با بیان اینکه قاتل طبق رأی دادگاه به قصاص محکوم شده است گفت: با توجه به ابلاغ رأی به صورت حضوری در دادگاه، در صورت اعتراض متهم پرونده ظرف مدت قانونی ۲۰ روزه به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد و در صورت تأیید این مرجع عالی رتبه قضایی و استیذان ریاست معظم قوه قضائیه حکم به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

حجت‌الاسلام خرسند عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود و از شهریورماه ۱۳۸۶ امامت جمعه شهر کازرون را برعهده داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چندرسانه ای

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر سال اژدها بر متولدین سال‌های دیگر چگونه است؟